Temat "Fritt från hjärtat" var väl mer än lovligt öppet tycker jag. Men jag ger mig på att tolka hur hjärtliga bidragen är som enda parameter.
Bra skohornat in i ett extremt öppet tema ändå. Snyggt!
5p - Absence - Asti
4p - Hon var min - Eddi
3p - Älskar bara dig - Elvshand
2p - The angel is you - 91:an
1p - Harvest - Asti
1. Save our souls - Eddi & Leif Sand
Kul låt med en del oväntade ackordföljder. Det kan ju vara roligt, men i sammanhanget får jag känslan att ni letat mer i ackordboken är spelat hjärtligt. Som att ni letar efter ett uttryck.
4/10 sökta hjärtan.
2. Harvest - Asti
Vacker version av en klassiker. Stålgitarren lurar mig till det hjärtliga hörnet, och så även sången. En cover är alltid svårbedömt.
5/10 hjärtan
3. Älskar bara dig - Elvshand
Texten är öppet klyschig i sin "skriva på näsan"-stil. Det blir i alla fall ingen tvekan om att det längtas å det hjärligaste.
8/10 öppna hjärtan
4. I´m Ok - Space & Calle
Snygg prod som vanligt från er, men ni sjunger ju tom om att det går mycket tankar genom huvudet, så inte så hjärtligt kanske.
3/10 tänkande hjärtan
5. The angel is you - 91:an
Ganska standard. Både kompositionsmässigt och textmässigt. Hyfsat hjärtligt ändå känner jag.
6/10 standardiserade hjärtan
6. Absence - Asti
Naturlig och fin melodi, snyggt arr, och en textidé som inte är det vanliga hjärta/smärta.
10/10 uppriktiga hjärtan
7. Hon var min - Eddi
Texten och melodin får jag inte att höra ihop riktigt. Men texten hade sina poänger och kändes lite punkig nästan.
9/10 nostalgiska hjärtan