Forum > Demolåtar
Monkeybussiness
MaxB:
Det är på något ställe där du sackar i texten, kommer efter i takten. Där borde du plocka tillbaka min röst och sjunga om din del, alternativt klippa och flytta dig, så att du är i takt med låten och min röst.
Din gråtmilda röst (bakgrundssångmelodin, som liksom din låga röst har för hög volym) stjäl fokus från sången. Ge den väsentliga sången utrymme att höras, m.a.o. dra ner volym (eller kompressor?) på din leadsong, dra upp min leadsong, dra ner gråtrösten som subtilt, knappt ska höras, på låg volym initialt och låt den sen fyllas på med min vackra gråtkör, den som kommer in senare. Då blir det skimmer och ljust och glatt, och alla krig tar slut!
Alternativ mix där min lead hörs mer och gråtsången mindre.
Your browser does not support the audio element.
MaxB:
Jag har lyssnat en gång till, denna gång på högre volym.
Vad gäller balansen i volym mellan rösterna tror jag det räcker att sänka din lead och... sänka gråtsången väldigt mycket. Den ska snarast förnimmas, inte prackas på en, då man vill höra leadstämmornas samarbete. Ska den ha motsvarande styrka i mixen som de jag dubbar den med, senare i låten? Hörs de stämmorna nu, de som nynnar på samma melodi som du?
Eddi:
4 Juli GRATTIS USA er nya nationalsång finns i första posten :D
MaxB:
Härligt! Tycker det blev bra!
Att du vill komma efter rytmiken, i sångtexten är uppenbart. För jag låter präktigt osynkad på några ställen. Tror det är bättre att ta bort min röst där.
Annars gillar jag mixen nu!
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.07.2023, 21:58:46 ---Härligt! Tycker det blev bra!
Att du vill komma efter rytmiken, i sångtexten är uppenbart. För jag låter präktigt osynkad på några ställen. Tror det är bättre att ta bort min röst där.
Annars gillar jag mixen nu!
--- Slut citat ---
Bra att du godkände mixen till slut :lol: Men det andra du pratar om hör jag inte jag flyttade en strof där du låg klart före mig men i övrigt är det väl ok tycker jag. Du sjöng ju efter mig t.o.m. så det borde du ju ha hört redan då?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida