Kontrollrummet

equality - GAS

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Testar stråkar som Native Instr kallar Action strings. Blir lite låst när det inte går att spela långa toner. Ändå kul at testa kring lite pianoklink och bas. Kanske blev stråkloopen för tjatig? Förmätet att kalla refrängen "gospel" men i brist på annan benämning blev titeln GAS - Gospel Action Strings.

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Gospel action strings är helgjutet kopyrajta det uttrycket  fort om det är ledigt fortfarande  :D :D.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt ljud på stråkarna. Jag är själv svag för sådana korta, "pulserande" stråkar och använder det gärna för cello.
Är det en separat NI-produkt eller ingår det i ett "paket"? Det är svårt att hitta stråkar som går att variera som man vill....
Då blir det antagligen en dyr avancerad plugg som t.ex Emotional Cello...
Skön låt. Du kanske kunde lagt lite reverb på trummorna så dom kom i samma rum som piano och stråkar!?  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bara att ställa sig vid ICA lira upp och köra audition till en GAS kör :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gospel action strings är helgjutet kopyrajta det uttrycket  fort om det är ledigt fortfarande  :D :D.
Tack för tipset!

Snyggt ljud på stråkarna. Jag är själv svag för sådana korta, "pulserande" stråkar och använder det gärna för cello.
Är det en separat NI-produkt eller ingår det i ett "paket"? Det är svårt att hitta stråkar som går att variera som man vill....
Då blir det antagligen en dyr avancerad plugg som t.ex Emotional Cello...
Skön låt. Du kanske kunde lagt lite reverb på trummorna så dom kom i samma rum som piano och stråkar!?  :)
/Asti
Det ingår nog i flera paket men jag har det separat. Kollat Emotional Cello och NI:s Stradivarius d:o, dyr men säkert mycket realistisk. Tack för feedback! Ska kolla reverbet på trumman.
Bara att ställa sig vid ICA lira upp och köra audition till en GAS kör :D
Tack för tipset!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves