Kontrollrummet

Klagovisa(över TV reklamen) av Roffe H

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker att TV reklamen är hemsk och rena rama tortyren när man slår sig ner för att njuta av nåt program. Försökte att skriva ner mina tankar och känslor kring detta ämne. Tyck gärna till om du vill!
« Senast ändrad: 09.05.2023, 12:26:19 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ett tydligt tid epos i dessa dagar - allt går fram bra, snygga körer där också.

Du får hålla dig till Kanal 1 & 2 :D Själv har jag en låda där jag digitalt kan se allt i efterhand och effektivt kan spola förbi reklamen :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ett tydligt tid epos i dessa dagar - allt går fram bra, snygga körer där också.

Du får hålla dig till Kanal 1 & 2 :D Själv har jag en låda där jag digitalt kan se allt i efterhand och effektivt kan spola förbi reklamen :)

Tack för tyck Eddi, jag försöker hålla mig till ettan och tvåan för det mesta faktiskt, vilken bra låsa du har...
Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ett tydligt tid epos i dessa dagar - allt går fram bra, snygga körer där också.

Du får hålla dig till Kanal 1 & 2 :D Själv har jag en låda där jag digitalt kan se allt i efterhand och effektivt kan spola förbi reklamen :)

Tack för tyck Eddi, jag försöker hålla mig till ettan och tvåan för det mesta faktiskt, vilken bra låda du har...
Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Så snat så sant, reklamer är nåt av det mest irriterande som finns

Men jo, kul låt. Några små trumbrejk hade kanske inte skadat.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Så snat så sant, reklamer är nåt av det mest irriterande som finns

Men jo, kul låt. Några små trumbrejk hade kanske inte skadat.

Space
Tack för tyck Spacetrucker!
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Usch ja. Realtids-TV med reklam var nog 10 år sen för min del. Skriver under på texten till 100%  :D


Till låten. Det sliter och drar rejält i timingen mellan instrumenten. Så pass mycket att det låter som ljudfilerna hamnat snett?

Bra budskap och text.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Usch ja. Realtids-TV med reklam var nog 10 år sen för min del. Skriver under på texten till 100%  :D


Till låten. Det sliter och drar rejält i timingen mellan instrumenten. Så pass mycket att det låter som ljudfilerna hamnat snett?

Bra budskap och text.

Finns nog mycket att göra med instrumenten, kul att du gillar texten i alla fall.
Tack för tyck, Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja det är skönt att slippa tv:n med all reklam. Det Wernborg sa kan bl.a. gälla plockgitarren som är till höger, att den är lite sen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja det är skönt att slippa tv:n med all reklam. Det Wernborg sa kan bl.a. gälla plockgitarren som är till höger, att den är lite sen.

Jag kan tyvärr inte göra något åt instrumenteringen, eftersom låten är inspelad i en kompis studio, och det är många andra personer inblandade i inspelningen.
Tack för lyssning Max
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Låt i bästa Neil Sedaka-maner med rätt text och snyggt utfört! Ja, usch för dessa reklamavbrott och värst med dem är ljudvolymen som är så maximerad. Nej, jag gör som Eddi, väljer hellre se i efterhand.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det är outhärdligt att se realtids-TV på vissa kanaler (t.ex 3:an och 5:an)!
Nu är det i stort sett bara lite nyheter man tittar på "direkt".  :)
Jag upplever också låten lite "otajt". Det akustiska kompet låter aningen rassligt och kan
möjligen vara en orsak till det "otajta"...
Bra text och sång.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Håller med om texten till fullo!!
En film på 90 minuter tar 240 minuter att titta på med all reklam de klämmer in. Vägrar och kör filmtjänster istället.

De få program jag ser där det kommer reklam har jag som princip att välja bort det varumärke som sabbar mitt tv-tittande och köpa från nån som inte stör mig istället.
Me, Myself & I