Kontrollrummet

Otydlig sång? Ted Gärdestad cover

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
När min fru lyssnade på denna tyckte hon att jag sjöng otydligt!  :unsure:
Vill gärna höra er synpunkt på detta och även om cellon kanske är överflödig!
Tack på förhand!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Nä, sången är tydlig. Cellon ligger bra i mixen, kanske behöver en version utan cello för att jämföra.  :)
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nä, sången är tydlig. Cellon ligger bra i mixen, kanske behöver en version utan cello för att jämföra.  :)

OK! Tack Martin för dina synpunkter!
/Asti
« Senast ändrad: 19.06.2023, 19:51:12 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hej Asti,

Nej jag tycker nog att sången i sig är tydlig, men jag tror att det som gör att hon upplever sången som otydlig är klaviaturen som är lite dov i sitt sound och delvis krockar med frekvenserna i din sång. De slåss lite om samma utrymme emellanåt som jag upplever det.
Me, Myself & I


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hej Asti,

Nej jag tycker nog att sången i sig är tydlig, men jag tror att det som gör att hon upplever sången som otydlig är klaviaturen som är lite dov i sitt sound och delvis krockar med frekvenserna i din sång. De slåss lite om samma utrymme emellanåt som jag upplever det.
Ja, så kan det kanske vara! Det är ett soft piano från Spitfire Audio, som har en lite dov ton, men som jag gillar.
Få se vad man kan göra åt det....
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Förklara för henne att du sjunger på småländska - skämt åsido det låter mest om din sång som det brukar göra kanske ska du ducka lite och dra ner på frekvenserna 200 och nedåt så att du släpper fram orkestern något vilken gör ett fantastiskt arbete som jag upplever det. Jag förstår att det är en Ted-cover men jag tror aldrig jag har hört den tidigare - tack för det Asti. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Förklara för henne att du sjunger på småländska - skämt åsido det låter mest om din sång som det brukar göra kanske ska du ducka lite och dra ner på frekvenserna 200 och nedåt så att du släpper fram orkestern något vilken gör ett fantastiskt arbete som jag upplever det. Jag förstår att det är en Ted-cover men jag tror aldrig jag har hört den tidigare - tack för det Asti. :D
Hon är Småländska själv, så det är nog inte där skon klämmer.  :D
Du är också inne på att det är för mycket som trängs i "nedre mellanregistret" och det är nog så.
Ska testa att dra ner sången så som du föreslår! Tack för kommentar Eddi!
Vet inte om låten är så känd, men ett flertal artister har spelat in den, bl.a. Lisa Nilsson.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten