Kontrollrummet

equality - Laika

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Satt och latjade med olika synthljud. En har pentaljud(?) inbyggda och det kan låta spejsat och göra det  svårt att spela melodier men bjuder in till kanske lite udda harmonier. På tal om spejsat kom jag att tänka på den sovjetiska rymdhunden Laila som blev försökskanin och offrades i rymdkapplöpningen mellan supermakterna. Länge sedan det blev något vettigt gjort i musikdatorn och det är väl tveksamt nu också. Kul att Phil Collins var bussig att lira trummor på denna men önskar att han hade varierat sig mer.  :lol:

https://on.soundcloud.com/EXpu7
« Senast ändrad: 02.08.2023, 17:20:02 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Satt och latjade med olika synthljud. En har pentaljud(?) inbyggda och det kan låta spejsat och göra det  svårt att spela melodier men bjuder in till kanske lite udda harmonier. På tal om spejsat kom jag att tänka på den sovjetiska rymdhunden Laila som blev försökskanin och offrades i rymdkapplöpningen mellan supermakterna. Länge sedan det blev något vettigt gjort i musikdatorn och det är väl tveksamt nu också. Kul att Phil Collins var bussig att lira trummor på denna men önskar att han hade varierat sig mer.  :lol:

https://on.soundcloud.com/EXpu7
Kul att du tar tag i musikdatorn igen, du behövs här på KR!  :)
Spännande klanger, som ger mig lite vibbar av Emerson, Lake & Palmer!
Har däremot lite svårt för "virvel"-ljudet i trummorna, kanske beror mest på mina ömtåliga öron... :wacko:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för välvillig tolkning Asti! Med lite distans till det hela blev det nog inte som jag trodde. Skall nog ha tydligare struktur och melodier klara innan midinoterna dras hit och dit. Lätt att nörda in på detaljer i st för helheten. Det var iaf roligt att lattja lite.  :) :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
En reinkarnation eller vad det heter av ledmotivet från klassikern Miami Vice  :D. Varför inte