Forum > Demolåtar
Elvshand - Chill out
MaxB:
Har spelat en antal instrument och instrumentljud som jag tycker låter annorlunda mot det jag brukar göra. Har tänkt lägga sång och text men min dotter sa att den fungerar bra som den är, som bakgrund på sommarens trottoarserveringar. Vad har jag missat/glömt i låten/mixen? Låter det bekant?
EDIT: Hittade en 10 tums virvel. Den tror jag blir bäst...?
Sen har jag mupptrixat lite mer. :P :huh:
Your browser does not support the audio element.
Gammal virvel.
Tidigare mix med "fel virvel"
91:an:
Det jag stör mig på i detta fina stycke är virveltrumman som låter som om en pålkran står och dunkar i närheten. Snyggt arr med instrumenteringen för övrigt. Skulle vara kul få höra med sång på nån av verserna?
MaxB:
--- Citat från: 91:an skrivet 23.04.2023, 14:06:32 ---Det jag stör mig på i detta fina stycke är virveltrumman som låter som om en pålkran står och dunkar i närheten. Snyggt arr med instrumenteringen för övrigt. Skulle vara kul få höra med sång på nån av verserna?
--- Slut citat ---
Okänsliga jag har inte stört mig på virveltrumman men du är den andra goda kompetensen som tipsar mig om att byta virvel. Ska kolla upp det!
Vi får se hur det blir med sång. En tokig tonart för mig.
Asti:
Coolt och svängigt stycke! Trumpeter tillhör väl inte vanligheterna i dina låtar!? :)
Om man inte vill lägga till sång kan man ju lägga nåt tema med t.ex flöjt, eller utveckla trumpetspelet mer.
Fin mix och bra ljud som helhet. Man behöver nog testa lite annorlunda arrangemang och musikstilar ibland för att få ny inspiration...
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 23.04.2023, 17:24:20 ---Coolt och svängigt stycke! Trumpeter tillhör väl inte vanligheterna i dina låtar!? :)
Om man inte vill lägga till sång kan man ju lägga nåt tema med t.ex flöjt, eller utveckla trumpetspelet mer.
Fin mix och bra ljud som helhet. Man behöver nog testa lite annorlunda arrangemang och musikstilar ibland för att få ny inspiration...
/Asti
--- Slut citat ---
Det finns faktiskt en tvärflöjt med men den hördes tydligare i tidigare versioner. Med lite fantasi kan du hitta den i nuvarande mix lite här och där. Men inte en stadig melodi kanske... :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida