Kontrollrummet

En gammal låt skriven 2017, jag tyckte kunde få vara med /Roffe H

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tyck till om ni vill, hoppsan det blev visst två verrar av samma låt, har inte lärt mig riktigt hur man lägger upp låtar ännu.
« Senast ändrad: 12.04.2023, 22:42:07 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det var en härlig tid, låten förde mig tillbaka dit då allt var oskuldsfullt och bara spännande :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja det var en härlig tid, låten förde mig tillbaka dit då allt var oskuldsfullt och bara spännande :D
Visst var dert en härlig tid, tack för tyck! Hör man texten ordentligt?
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön, laidback låt med mycket nostalgi! Snyggt munspel!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skön, laidback låt med mycket nostalgi! Snyggt munspel!
/Asti
Tack för lyssning. Kul att du gillar!
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vet inte vilken version som är aktuell men den jag lyssnade på lät oskuldsfull och soft. Lite svårt att höra texten överallt.
Jag brukar ha en lead stämma och bara ibland plocka in några röster som dubbar texten och melodin, eller sjunger körstämmor. Då de är mycket tajta, är det lättare att höra vad som sjungs. Men det är inte lätt att ligga rätt i text och melodi samtidigt med frasering och rytmik. Därför försöker att plocka in det ibland men inte hela tiden.
« Senast ändrad: 15.04.2023, 11:42:27 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vet inte vilken version som är aktuell men den jag lyssnade på lät oskuldsfull och soft. Lite svårt att höra texten överallt.
Jag brukar ha en lead stämma och bara ibland plocka in några röster som dubbar texten och melodin, eller sjunger körstämmor. Då de är mycket tajta, är det lättare att höra vad som sjungs. Men det är inte lätt att ligga rätt i text och melodi samtidigt med frasering och rytmik. Därför försöker att plocka in det ibland men inte hela tiden.

Kul att du lyssnat Max, du har nog rätt i, det där med leadsången
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gör ett försök att vässa leadsången lite, får jag se om det funkar, kanske?
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Texten hörs tydligt och klart. Jag skulle alla dagar i veckan välja att lägga leadsången i mitten, inte på vänstersidan. Om körstämman eller chorusstämman ska vara på ena sidan kan ju munspelet läggas lite på andra sidan som omväxling
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har ändrat panoreringen, enligt Max råd. Lät helt rimligt tycker jag
« Senast ändrad: 25.04.2023, 16:01:01 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra! Skön feeling. Och imponerande med text till så många verser.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra! Skön feeling. Och imponerande med text till så många verser.
Tack för lyss igen Max, Skönt att jag fick till det tillslut
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)