Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - Children (071228) ver NIO (9) (ver 6 var förra på kr!)

(1/7) > >>

Dividend:
Hur tänker ungar? Inte en jäkla aning, men de kan vara roliga att studera ;)
Här är ett utkast till en låt som är tänkt att illustrera en... lekplats.

-------
sedan ver 6:
Har försökt variera velocity manuellt på kortare partier och antimidifierat pianot (groovakvantisering (swing), och att slumpa velocity på en pianotryck +-20) och , för att få partier med mindre hårt plinkande. Det mesta är dock (och skall vara) rätt hårt spelat.

en del nykomponerat grejs i hela låtne, men den är fortfarande bara 5:40

http://www.loveandfriendship.se/SPer-Erik_Rosqvist_-_Children_(9)(071228).mp3

Alla kommentarer är välkomna :)

mahan:
Tjhou Per!

Nu behövs ett betydligt positivt närmande av låten, mycket rytmisk men annars svårfattad låt, får inget grepp om detta...
många taktbyten och pianisten som får ybertaktfel.....
Berätta om omständigheterna, pianot klinkar ihjäl sig...

h.  jiohan

Dividend:
Jäpp var bara en dammhög kvar av min flygel efter inspelningen  :D.. Kanske sänka tempot så det låter spelbart ;) Och byta pianoplugg..

"Osammanhängande" och synonymer till detta ord är det omdöme som är vanligast om låten... :) Får se imorgon om jag håller med ;)

Omständigheterna? Ja, en timmes arbetande så det finns nog en del brister här! :)

Dividend:
Nu uppdaterad till ver 5 :) kl 1:42am 071223

Harmonica mike:
Rätt in i version 5..1,2,3 och 4:an okänt territorium

Delar av stråket ger mig jul vibbar  typ "Hosianna Davids son"..Eller vad den nu heter..Men här händer något - piano maniac..Skojar bara,det låter väl bra om det? Antar att du fixat lite efter Johans sågning :D
Lite annorlunda än jag är van vid från dig,men version 5 funkar bra för mig..Pianot blir lite repetativt efter ett tag,lite variation där så sitter det nog rätt bra i låten.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion