Forum > Demolåtar

ynot & equality - Landslide

<< < (3/4) > >>

Burnin_Sven:
Intressant för igår kväll/natt såg och lyssnade jag på en kanal på vaughnlive som spelade nine inch nails konserter och det här ligger ganska bra i det spåret kan jag tycka i alla fall.

equality:
Tack Burnis för den referensen! Jag tycker NiN gör fantastisk musik. ”Lyckades” missa dom totalt på en Hultfredsfestival då jag var funktionär. Hade inte uppmärksammat deras musik.

Asti:
Skönt driv i trummorna! Precis som du själv antyder, tror jag att det skulle behövas en "stadigare" bas, som fyller upp mer av ljudbilden.
Sången kan nog sänkas en aning i förhållande till övrigt, speciellt efter 2:10. Ytterligare distade gitarrer i slutdelen kanske ger extra "tryck"!?
Lite mer botten i trummorna skulle väl också bidra till ett "fetare" sound. Blir kul att följa utvecklingen av låten.  :)
/Asti

Wernborg:
Inte säker på att jag fattar  :lol: Men underbart.

Flashback till Studio Forum och KRs tidiga dagar att höra Ynot sjunga igen  :wub:

Får mig att tänka på Petr Válek. På ett bra sätt.  :D

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 29.10.2022, 12:13:39 ---Skönt driv i trummorna! Precis som du själv antyder, tror jag att det skulle behövas en "stadigare" bas, som fyller upp mer av ljudbilden.
Sången kan nog sänkas en aning i förhållande till övrigt, speciellt efter 2:10. Ytterligare distade gitarrer i slutdelen kanske ger extra "tryck"!?
Lite mer botten i trummorna skulle väl också bidra till ett "fetare" sound. Blir kul att följa utvecklingen av låten.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Ursäkta sent svar! Tack för handfasta råd. Dom tar kag med mig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion