Forum > Demolåtar
ynot & equality - Landslide
Burnin_Sven:
Intressant för igår kväll/natt såg och lyssnade jag på en kanal på vaughnlive som spelade nine inch nails konserter och det här ligger ganska bra i det spåret kan jag tycka i alla fall.
equality:
Tack Burnis för den referensen! Jag tycker NiN gör fantastisk musik. ”Lyckades” missa dom totalt på en Hultfredsfestival då jag var funktionär. Hade inte uppmärksammat deras musik.
Asti:
Skönt driv i trummorna! Precis som du själv antyder, tror jag att det skulle behövas en "stadigare" bas, som fyller upp mer av ljudbilden.
Sången kan nog sänkas en aning i förhållande till övrigt, speciellt efter 2:10. Ytterligare distade gitarrer i slutdelen kanske ger extra "tryck"!?
Lite mer botten i trummorna skulle väl också bidra till ett "fetare" sound. Blir kul att följa utvecklingen av låten. :)
/Asti
Wernborg:
Inte säker på att jag fattar :lol: Men underbart.
Flashback till Studio Forum och KRs tidiga dagar att höra Ynot sjunga igen :wub:
Får mig att tänka på Petr Válek. På ett bra sätt. :D
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 29.10.2022, 12:13:39 ---Skönt driv i trummorna! Precis som du själv antyder, tror jag att det skulle behövas en "stadigare" bas, som fyller upp mer av ljudbilden.
Sången kan nog sänkas en aning i förhållande till övrigt, speciellt efter 2:10. Ytterligare distade gitarrer i slutdelen kanske ger extra "tryck"!?
Lite mer botten i trummorna skulle väl också bidra till ett "fetare" sound. Blir kul att följa utvecklingen av låten. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Ursäkta sent svar! Tack för handfasta råd. Dom tar kag med mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida