Kontrollrummet

Zorrow - Hailstorm

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Nytt försök på lite old school Metal. Fågel eller fisk, vet inte...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter riktigt mäktigt det här! Imponerande teknik i framförandet.
Jag skulle vilja ha upp sången ett par snäpp och kanske även mer reverb/delay på den....
Snyggt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kvicka fingrar fungerar bra! Det enda jag skulle önska är mer fixande med sången. Tror den ligger rakt i mitten, som jag upplever det, i ett monospår eller två stämmor (för låg volym i mixen) kanske med nån widener-plugg?

Har läst att det finns massor med grejer man kan göra i samband med mixning av sång i en mix.
Två kopior av leadsången på varsin sida eq:ade på något sätt, kraftigt komprimerade och reverb på dem. Sen ha med dem lagom lite för att fylla ut och göra sången mäktigare i mixen. Det är en sak jag vill prova då jag orkar...  : :P
« Senast ändrad: 17.10.2022, 09:54:03 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Otroligt skickligt lir till häftiga ackordval. Snyggt panorerade gitarre. Sången skulle upp 4-5 dB.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Härligt ös!!
Grymt lirat rakt igenom och bra låt.

Sången är lite låg i nivå som tidigare påpekats, men jag tycker också att den är lite för dov och låter lite instängd.
Tror du behöver eq'a bort lite på de lägre frekvenserna för att få soundet lite klarare innan du höjer volymen så det inte grötar ned soundet på övriga grejer.

Kanske en liten delay på sologuran som kommer in med jämna mellanrum? Både för att softa till den lite och få soundet lite större där, men smaksak.  :)
Rock on!!    B)
Me, Myself & I