Forum > Demolåtar

Asti - Om jag säger vad jag tänker (med hummande kör)

<< < (3/5) > >>

Asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.07.2022, 18:21:08 ---Mjae...tycker körerna blir för stela, statiska till din dynamiska röst, det blir fel för mig.

Per Divi höll oxå på med sånt här ibland, och med ytterst blandat resultat.

Men kul att testa, det förstår jag :D

--- Slut citat ---
Undrar om min dynamiska röst smäller extra högt i kommande val....?  :)
Jag tycker kören låter rätt fint, även om jag kan hålla med om att den kan låta lite stel och kylig...
Enstaka röster låter mer artificiellt och kanske inte passar ihop med "riktiga" dito!?
Jasså Per experimenterade också en del med sådant här....?
Tack Marre för din kommentar!
/Astificiell

HasseFX:
Underbar liten låt  :wub:

Men robotarna fungerar inte så bra... Blir någon slags uncanny valley över det... En melotron låter tillräckligt ill... egen, för att ta rollen som ett eget instrument, men blir det för naturtroget spelar andra faktorer in. Ungefär som att man ganska lätt kan fånga överdriven autotune! 

Vad som skulle fungera är snarare en hummmande lågmäld kör... Sådana fungerar mycket bättre och skulle lira bra med låten tänker jag!

Asti:

--- Citat från: HasseFX skrivet 28.07.2022, 23:00:23 ---Underbar liten låt  :wub:

Men robotarna fungerar inte så bra... Blir någon slags uncanny valley över det... En melotron låter tillräckligt ill... egen, för att ta rollen som ett eget instrument, men blir det för naturtroget spelar andra faktorer in. Ungefär som att man ganska lätt kan fånga överdriven autotune! 

Vad som skulle fungera är snarare en hummmande lågmäld kör... Sådana fungerar mycket bättre och skulle lira bra med låten tänker jag!

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten!  :)
OK, du tycker inte heller att dom artificiella rösterna funkar nåt vidare....
Bra tips med en hummande kör! Det ska jag testa!
Tack för din kommentar!
/Asti

Marruschkka:
Hummande körröster funkar ju fint :wub:

/Marre

Eddi:
Ja hummandet funkar bra men jag kommer på mig själv att jag reagerar på att du valt att inte rimma i stroferna - liksom på ett medvetet sätt - är det så?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion