Forum > Demolåtar

equality - Inte Höst Än

<< < (2/3) > >>

martinm:

--- Citat från: equality skrivet 13.05.2022, 11:54:40 ---
--- Citat från: martinm skrivet 12.05.2022, 18:51:51 ---Jag tänkte också på Daniel Lanois och Wrecking Ball med Emmy Lou Harris som han har producerat. Gillar det mesta men tycker att tamburinen stör lite och kanske kan tas bort. Jag blir också nyfiken på hur det hade låtit helt utan trummor. Inte säkert att det blir bra men jag är ändå nyfiken  :lol:

--- Slut citat ---

Tack Martin! Bra synpunkter! Får lyssna in mig på Wrecking Ball. Lanois gillas skarpt, se även svaret till Asti. Lade upp en ny version där tamburinen borta och några onödiga trumslag på slutet togs bort. Länkar även till en version utan trummor och baske mig om inte det passar bäst!? https://app.box.com/s/ap2dj86deqzs1bzq9dmfh4sfqxab62mk

--- Slut citat ---

Gillar både versionen utan trummor och den med trummor. Kanske med lite övervikt för trumversionen nu när den är ändrad och tamburinen är borta.  ;)

equality:
Ok, vi kör på det. Tack för återlyssning och kommentar. 🙏👍

spacetrucker:
Bob Dylan har nog aldrig varit min kopp te men fan va fint detta är.
Jag har aldrig riktigt satt mig in i vad allt Daniel Lanois har gjort, har en en platta... (tre egentligen, Omni Series - Steel / Purple Vista / Santiago)  ...och nog hör jag släktskapet.

Trummor eller inte :unsure:. Både och, bägge har sina sidor. En version där trummisen kommer med först mot slutet, t ex samtidigt med munspelet, hade jag kanske gillat :D

//Space

equality:
Dylans storhetstid i mitten av sextiotalet med tre, fyra plattor under loppet av ett och halvt år som gjorda i ett enda långt amfetaminrus gick ju bara inte att överträffa. Sedan har han blixtrat till, någon gång per decennium tror jag utan att haft järnkoll. Har man tid och tålamod hittas några verkliga guldkorn ibland gruset. Ungefär som att sega sig igenom Paul McCartneys enorma produktion.
Nåväl, vad kul att detta funkar i dina öron! När trummor kommer in på slutet kan en låt verkligen lyfta. Bara det att jag kört detta på så många låtar att det kortet känns förbrukat.
Hjärtligt tack för lyssning och kommentar! 🙏

Eddi:
En Dylan jag aldrig hört förr så jag kollade upp på YT pch måste säga att du verkligen har hittat den musikaliska cover-kvaliten snyggt med sliden där. Att sjunga som Bob är ju omöjligt så jag är glad att du inte försökte men bra sjunget och intressant tolkning på översättningen. Snyggt :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion