Forum > Demolåtar
Asti - Som om livet hade skändats
Asti:
Spelade in en liten låt häromdan för första gången på ca 5 år... :wacko:
Det är första sångtagningen, men märker att sången inte bär på samma sätt längre (om den nu nånsin gjort det :P).
Kände behov av att avreagera/uttrycka mig efter det fruktansvärda som händer i Ukraina.
Använder nu en laptop med gratis pluggar - Cakewalk, LABS (Spitfire) bl.a.
Har inte justerat nivåer så mycket, men är nyfiken på vad ni anser om ljudbilden/kvaliten i stort.
Ev tips på saker ni tycker kan förbättras med någon plugg mottas tacksamt! B)
/Asti
martinm:
Jag tycker ljudbilden är alldeles perfekt. Saknar möjligen någon detalj / ändring i slutet för att få just ett avslut i låten. Kanske ett kort instrumentalt parti. :D
Asti:
--- Citat från: martinm skrivet 07.05.2022, 19:54:08 ---Jag tycker ljudbilden är alldeles perfekt. Saknar möjligen någon detalj / ändring i slutet för att få just ett avslut i låten. Kanske ett kort instrumentalt parti. :D
--- Slut citat ---
OK, då kanske ljudbild och ljudkvalite duger! Jag har inte lagt så mycket energi på att finslipa låten, utan ville i första hand få besked på om inspelningsmiljön funkar
att bygga vidare på. :)
Använder t.ex Sonitus Reverb, Compressor och Equalizer, Spitfish De-esser, Infected Mushrooms Widener, LABS (Spitfire) Stråkar, Audacity wave editor bl.a.
förutom tidigare köpt Alicia's Keys piano-plugg. Det kanske finns bättre free-ware än dessa......tipsa gärna i så fall! :)
Tack för din feedback!
/Asti
Wernborg:
:wub: :wub:
Låter jättefint. Kul, trots anledningen, att höra från ditt skapande igen.
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.05.2022, 14:26:48 --- :wub: :wub:
Låter jättefint. Kul, trots anledningen, att höra från ditt skapande igen.
--- Slut citat ---
Skönt att höra att du tycker det funkar så här! Då kör jag vidare med den här inspelningsmiljön! :)
Nu gäller det att lära sig programmen.....Tack för feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida