Kontrollrummet

Plinkedink

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
i=k2hSEtU18k-W4Pb1
« Senast ändrad: 13.03.2024, 20:06:34 by Burnin_Sven »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
 :D

Mysigt plink!!
Låter alltid så underbart träigt om dina inspelningar. Nära hemliga (dyra?) trix?


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Tack för dom vänliga orden. Just den här tycker jag inte blev så bra men jag tror det beror på hackintoshläget och quicktime för det har blivit lite lustigt på senaste tiden. Oavsett så brukade det bli bra förut trots att jag kör med en billig usb konensatormick från gear4music för 800 spänn men nåt har hänt som sagt. Sitter nära framför datorn och spelar in med quicktime, tar in det i Davinci resolve, drar av ca 3 db vid 440 khz och 2200.  Köpte guran på Tradera har en Bjärton tolva förut men den suger. Har varit sugen på en Framus tolva och för ett tag sedan dök det upp en. Är som sagt besviken på hur det blev med inspelningen men i verkliga livet så låter den ok, lite nasalt och tunt kanske men det gör ju tolvor ofta. Det är skruvad hals på Framus och det verkar som att dom lider av samma problem som gamla Bjärton då det blir pilbåge av dom med tiden. Man kan dock fixa det ganska lätt dvs om dom inte är sönder också utan bara har säckat lite. Man klipper till och gör en trappa av styva spelkort som man lägger i halsfickan. Papper är ju trä från början så det funkar fint. Det finns ju kilar av trä att köpa men dom är ganska dyra och ärligt talat man kan köpa en billig tolva på typ gear4music för en billig peng som låter riktigt bra och är bra att spela på så det kändes mer relevant med en kil av spelkort för ingen ting. Funkar sedan trusrodden så är det risk för att det blir skapligt i alla fall. Har strul med vänsternäven men ska snart testa att göra "riktiga" inspelningar  igen. Har köpt på mig lite riktiga mindre förstärkare, jag har nämligen blivit sugen på att höra hur det låter utan plugins.