Kontrollrummet

Space & Calle - AIN'T IT STRANGE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hej alla. här är en låt vi jobbat med ett tag

  LÅTENS ABETSNAMN: Ain't It Strange
  MUSIK: Calle
  TEXT & ARR.: Space
  AKUSTISK GITARR & SÅNG: Calle

  ÖVRIGA MEDVERKANDE:
  • El-gtarr: Dimi Dallas
  • Trummor och skrammel: EZ-Drummer
  • Piano & mellotron: EZ-keys
  • Bas: EZ-bass
  • Stråkar & diverse: Miroslav Filharmonic

Kommentera gärna, jag har lite svårt att få ordning på bas / bastrumma i min lilla studio. Min studio äter upp de låga frekvenserna :lol: ...och då blir det lätt att jag drar på lite för högt med dem.





//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt! Mixen känns lite dov.... Jag skulle nog testa att skära lite runt 200-300 Hz och kanske höja lite runt 2-3 kHz.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Man måste lyssna några gånger på denna för att den ska sätta sig har jag märkt men nu gillar jag den mer och mer. Calles stämma är återhållsam på ett sätt som jag inte tror jag hört tidigare och det passar bra i början och i slutet men om det fanns någon möjlighet att dra på lite mellan 1,55 och 2,40 så skulle det låta bättre i mina öron kanske en lite kraftigare sångstämma skulle till om det är möjligt? Annars bra mix möjligen att ackeguran tar överhanden lite för mycket med sitt plock? Jag förstår Asti med det dova men tycker inte att det stör direkt. Rock on :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön låt! Håller med Eddi efter några lyssningar tar den tag. Lite bumlig i basen och slutet är abrupt. Tog mig friheten och körde mp3:an i Ozone 9:
Ursäkta tilltaget, raderas självklart direkt om så önskas.

 

« Senast ändrad: 21.01.2022, 01:54:31 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön låt! Mixen känns lite dov.... Jag skulle nog testa att skära lite runt 200-300 Hz och kanske höja lite runt 2-3 kHz.

Tack Asti
Jo, jag testade lite på dina förslag och det blev genast mindre dovt och öppnare på nåt sätt.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Man måste lyssna några gånger på denna för att den ska sätta sig har jag märkt men nu gillar jag den mer och mer. Calles stämma är återhållsam på ett sätt som jag inte tror jag hört tidigare och det passar bra i början och i slutet men om det fanns någon möjlighet att dra på lite mellan 1,55 och 2,40 så skulle det låta bättre i mina öron kanske en lite kraftigare sångstämma skulle till om det är möjligt? Annars bra mix möjligen att ackeguran tar överhanden lite för mycket med sitt plock? Jag förstår Asti med det dova men tycker inte att det stör direkt. Rock on :D

Tack Eddi för bra kommentarer. Det där med plockguran, jag har funderat över den också och faktiskt så har jag redan sänkt volymen på den i andra halvan av låten.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön låt! Håller med Eddi efter några lyssningar tar den tag. Lite bumlig i basen och slutet är abrupt. Tog mig friheten och körde mp3:an i Ozone 9:
Ursäkta tilltaget, raderas självklart direkt om så önskas.

 

Tack eq. Jo, jag håller med att min mix låter dov... i synnerhet efter att ha hört din mix  :wub:.
Jag har inte Ozone tyvärr. Jag försökte nog att höja på diskanten men jag lyckades bara på Calles alla s-ljud att bli för vassa men Ozone fixar det bra ju tydligen. Jag får nog skruva vidare, nu har jag en bra referens (din mix) ^_^

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt! Håller med Eddi efter några lyssningar tar den tag. Lite bumlig i basen och slutet är abrupt. Tog mig friheten och körde mp3:an i Ozone 9:
Ursäkta tilltaget, raderas självklart direkt om så önskas.

 

Tack eq. Jo, jag håller med att min mix låter dov... i synnerhet efter att ha hört din mix  :wub:.
Jag har inte Ozone tyvärr. Jag försökte nog att höja på diskanten men jag lyckades bara på Calles alla s-ljud att bli för vassa men Ozone fixar det bra ju tydligen. Jag får nog skruva vidare, nu har jag en bra referens (din mix) ^_^

//Space

Jag tycker EQs mix har för mycket diskant jag tror snarare att du ska EQa ner basen något - resten sitter bra tycker jag :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Helt underbar mix. Och bra låt också. Kanske att sången ligger en aning ovanpå eller att den ska skäras något i toppen? Annars lysande!