Kontrollrummet

martinm - leftovers från 2021

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
De senaste månadernas musikskapande har varit lite ofokuserat sökande men det blir låtar ändå även om de inte passar in i något sammanhang. Här är två överblivna rester från 2021.

Bomullsöra 1 - lite instrumental musik som inte är tillräckligt smooth för att kallas hissmusik. Kanske hissindie funkar som genre?



Dinosaur - en lagom flippad liten visa

Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bomullsöra: Gillar avsnitten med folkmusikvibbarna bäst    Lite svårt att höra vem som håller i melodin här.
Dinosaur: Charmigt stycke fick mig att tänka på Kinks. Kanske renodla flirten med Musichalltraditionen I h lägga på bastuba, klarinett, etc?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Bomullsöra: Gillar avsnitten med folkmusikvibbarna bäst    Lite svårt att höra vem som håller i melodin här.
Dinosaur: Charmigt stycke fick mig att tänka på Kinks. Kanske renodla flirten med Musichalltraditionen I h lägga på bastuba, klarinett, etc?

Jo, Bomullsöra är lite rörig. Kanske ska rensa bort de värsta krockarna.
Dinosaur - intressant tanke med blås, tack!
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.