Kontrollrummet

Henric Svensson - Oktavakrobaten

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henric

LÅTNAMN: Oktavakrobaten
ARTIST/GRUPP: Henric Svensson
KOMPOSITÖR: Henric Svensson
PRODUCENT: Henric Svensson
INSPELNINGSÅR: 2021

Hej på Er!

Lirat lite jazz med min Gibson SG standard, fantastisk gitarr även till jazz! Blev en trudelutt som fick titeln Oktavakrobaten

Trummorna är EZ drummer Gospel som jag köpte för ett tag sedan, låter bra tycker jag!

Fortsatt trevlig helg på Er alla kontrolldrummlar!

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
SG är väldigt mångsidiga gitarrer ja. Funkar liksom till allt. Väldigt bright för att va en SG, vad kör du den igenom?

Härligt smooth liten trudelutt.

Swing on!


Utloggad Henric

SG är väldigt mångsidiga gitarrer ja. Funkar liksom till allt. Väldigt bright för att va en SG, vad kör du den igenom?

Härligt smooth liten trudelutt.

Swing on!

Jag använde min Kemper, en Roland Jazzchorus profil, körde gitarren i det mörkaste läget, antar att det är halsmicken och nästan fullt på tonkontrollen!
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Coolt!  B) :) Som Doobie Brothers på sitt bästa jazziga humör och väntar mig Michael McDonald komma in där på sångspåret, eller varför inte Steely Dan. Gott mos!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Henric

Coolt!  B) :) Som Doobie Brothers på sitt bästa jazziga humör och väntar mig Michael McDonald komma in där på sångspåret, eller varför inte Steely Dan. Gott mos!

-Tackar ödmjukast!  :wub:

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!