Forum > Demolåtar

equality - Zory

<< < (3/4) > >>

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 08.12.2021, 02:37:59 ---Bytte piano- och synthljud. Ändrade  slutackord.

--- Slut citat ---

Undrar om vi pratar om samma ackord. Det jag menar hörs t.ex. vid 0,24 sekunder. Där du landar på grundackordet.

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2021, 16:53:00 ---
--- Citat från: equality skrivet 08.12.2021, 02:37:59 ---Bytte piano- och synthljud. Ändrade  slutackord.

--- Slut citat ---

Undrar om vi pratar om samma ackord. Det jag menar hörs t.ex. vid 0,24 sekunder. Där du landar på grundackordet.

--- Slut citat ---

:lol: OK! Trodde du menade sista ackordet i låten som jag nu vrängde till lite.

Marruschkka:
Jättesnyggt :wub: Men håller med Wernis om att ändra grundackordet, men jag kanske har missat något här? Från Wernis: "En detalj: låter lite naiv att landa på grundackordet. Kanske mollparallellen eller nåt 11-ackord istället."

Toksnyggt annars :D

Marre

equality:
Tack igen Marre!  :wub:
Tror det är synthackordet ni menar. Blir för mig lite ologiskt att landa på ett elvaackord om de föregående varit helt ofärgade?  :unsure: Vet inte, ni hör säkert nåt jag inte hör men borde höra. 🤔🎅

Wernborg:
Lägger upp ett klipp för att visa vad jag menar  :lol:

Först slutar jag på det ”naiva” ackordet, sen gör jag ett alternativt slut. Ber om ursäkt på förhand för sloppy plankning av din låt. Slutar på nåt slags 11-ackord. Fm7/Eb skulle man kunna säga också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion