Kontrollrummet

morgonte: Ära åt Gud

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Det är så kul att få höra något man skrivit i någon annans tolkning, så jag vill dela med mig av Brukssångers inspelning av min julsång "Ära åt Gud":



LÅTNAMN: Ära åt Gud
ARTIST/GRUPP: Brukssånger
KOMPOSITÖR: morgonte a k a Stefan Silversten
PRODUCENT:  Björn Börjeson,  Dwarf Studio
EV. MEDVERKANDE: Sång: Johanna Börjeson, Therese Börjesson ,  Oskar Nilsson och Björn Börjeson
Piano och synt: Sabina Lilja
Bas: Krydda Sundström
Trummor:Jonas Sjöblom
Gitarr: Hasse Johnzon
INSPELNINGSÅR:2021

Bakgrund från www.brukssanger.se: "Brukssånger är sångboken på nätet, med sånger för gudstjänst, andakt, konfirmation, läger, kör… livet. Sångerna är skrivna både av människor som har skrivandet som yrke och människor som har skrivandet som hobby. Brukssånger är en del av Equmeniakyrkan."

Tilläggas kan att gruppen bakom Brukssånger spelar in två album á 10 låtar var om året. Någon ersättning utgår inte, men för min del är det mer än nog att få höra min låt i ett så här celebert sällskap! Dessutom blir låten spridd till abonnenter på Brukssånger och kan användas av dem.

Om ni inte har fattat det av titeln innehåller låten explicit fromt språkbruk. Känsliga lyssnare är härmed varnade.
« Senast ändrad: 02.11.2021, 13:30:57 by morgonte »
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här gillade jag starkt deras hantering av arr och sång är exemplariskt. Det vore lite intressant att få höra din presentation av låten innan gruppen satte tänderna i den om det är möjligt?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Det här gillade jag starkt deras hantering av arr och sång är exemplariskt. Det vore lite intressant att få höra din presentation av låten innan gruppen satte tänderna i den om det är möjligt?
Ok, Eddi. Jag är inte nöjd med hela låten, så du får fram till 1a refräng. Det ger en hum om hur jag tänkt mig låten. Betydligt softare - men Brukssånger's version blev ju klart bättre!
Nu vet jag inte om dom alls hört min version. Det här är ett forum där noter är det primära mediet för att förmedla låtar. Jag gav en länk till min mp3:a, men det är min not som som dom utgått från. Det innebär att det är min nots sångarr som hörs, det kan dom inte ändra även om dom skulle vilja.
Länken till dropbox, vill inte lägga upp på Soundcloud när jag inte är nöjd med helheten.

https://www.dropbox.com/s/ge32jo7n70pbdb2/morgonte-%C3%84ra%20%C3%A5t%20Gud%20original.mp3?dl=1
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul att höra din version också och det är ju som du säger din melodi rakt över- snyggt med avskalad ståbas där :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se