Kontrollrummet

equality - Scalder

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hej i sommarn!
Testar gamla synthar och sånth. Kul att Trilian skramlar fortfarande. Hoppas det håller?  :huh:
edit:  :o Jösees, vet inte hur man laddar upp en mp3:a längre. Hoppas länken här nedan fungerar?
« Senast ändrad: 17.06.2021, 00:21:35 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Trevlig lyssning, gillar speciellt den återkommande slingan med syntbrassljudet.
Är det en synt du själv sparat, eller har du gjort ett fynd?

Finns förresten en soundcloudknapp i inläggseditorn som man kan bädda in en spelare direkt i inlägget med  :)
blargh


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tja Fidden! Länge sen. Tack för lyssning. Om du menar leadsynthen är det Arturia. Hängt med länge. I övrigt är det Trilian, Scaler 2 och Addictive Drum.   :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hör inte trillian så mycket men det spelar ingen roll syntslingan är väl viktigast här och det låter bra lite konstig takt i början blev det men det var  väl meningen - trevlig lyssning :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Det lunkar på skönt till en fin bakgrund. Hade kanske önskat lite tydligare definierade melodier på syntbrasset.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag hör inte trillian så mycket men det spelar ingen roll syntslingan är väl viktigast här och det låter bra lite konstig takt i början blev det men det var  väl meningen - trevlig lyssning :D

Tack för lyssning Eddi! Finns lite Fenderbas och strängplocket i mitten och på slutet är Trilian. Kul att lyssningen var trevlig. Funderar på att möblera om lite med ett annat intro. Allt gott. Lef vel!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det lunkar på skönt till en fin bakgrund. Hade kanske önskat lite tydligare definierade melodier på syntbrasset.
 :P
Tack Martin! Funderar på att möblera om lite och slipa på melodierna. Bra input!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jag hör inte trillian så mycket men det spelar ingen roll syntslingan är väl viktigast här och det låter bra lite konstig takt i början blev det men det var  väl meningen - trevlig lyssning :D

Tack för lyssning Eddi! Finns lite Fenderbas och strängplocket i mitten och på slutet är Trilian. Kul att lyssningen var trevlig. Funderar på att möblera om lite med ett annat intro. Allt gott. Lef vel!

Ljudbilden är rent fantastisk :) Tror en liten ommöblering i början kan tillföra. Skön och avkopplande lyssning!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tjenare mannen!

Skön lyssning tycker jag och gillar ljudbilden i stora hela.
Dock får jag inte riktigt ihop Arturian med resten av ljuden riktigt, det känns som att du slagit ihop två olika tidsepoker och stilar och min hjärna vill helt enkelt inte gå med på detta.   :P

Själva melodin som sådan gillar jag och det passar ihop med resten, men jag hade nog satsat på ett annat leadljud.
Men det är ju egentligen inget konstruktivt utan bara min högst personliga smak.
Tack för trevlig lyssning!   :)
Me, Myself & I


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Väldigt snyggt! Lekfullt, dynamiskt och skönt tempo.
Gillar speciellt harmoniövergången vid ca 56 sek och hoppades att den skulle återkomma.... B)
Kul att du  fortsätter pröva lite nytt.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjenare mannen!

Skön lyssning tycker jag och gillar ljudbilden i stora hela.
Dock får jag inte riktigt ihop Arturian med resten av ljuden riktigt, det känns som att du slagit ihop två olika tidsepoker och stilar och min hjärna vill helt enkelt inte gå med på detta.   :P

Själva melodin som sådan gillar jag och det passar ihop med resten, men jag hade nog satsat på ett annat leadljud.
Men det är ju egentligen inget konstruktivt utan bara min högst personliga smak.
Tack för trevlig lyssning!   :)

Hej Andréas och tack för dina kommentarer! Jo, jag var inne på en annan lead m t p att den låter 1987 eller nåt. Kul att melodierna verkar funka hos dig. Jag skall leta ljud, kanske från ett verkligt instrument.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Väldigt snyggt! Lekfullt, dynamiskt och skönt tempo.
Gillar speciellt harmoniövergången vid ca 56 sek och hoppades att den skulle återkomma.... B)
Kul att du  fortsätter pröva lite nytt.
/Asti
Vad kul att du gillar detta! Tack för den fina kommentaren.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves