Kontrollrummet

Festival #69 Spåntråd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 773
    • Visa profil
Är blåbär på det här men då är frågan vad vi ska ha för tema denna gång. Ju bredare tema ju fler låtbidrag får man förmoda. Själv tror jag bara jag deltagit i 3-4 festivaler med bidrag, vilket måste bero på att jag har så smal musiksmak. Dock har jag varit med och röstat ofta.
Att det ska vara en egen låt och inte en cover tycker jag dock vi ska ha. Kan man ha ett tema som inte låser upp till genre eller tidsperiod gissar jag vi skulle vara fler som ansluter - eller är det så att det är roligare med striktare ramar?

Jag minns inte alla teman vi haft tidigare men kom med förslag vad vi tar denna gång! :)

Utloggad martinm

• List-etta
    • Antal inlägg: 599
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag tror också vi behöver ha ett brett tema, ev bara att man kan bidra med det som känns mest aktuellt för en själv just för tillfället. Annars behöver vi hitta ett tema som inspirerar istället för begränsar.  :P

Utloggad Wernborg

• Administrator
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 8 299
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Wernborg

• Administrator
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 8 299
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad 91:an

• List-etta
    • Antal inlägg: 773
    • Visa profil
Bra med länken till tidigare festivaler. Här skulle nästan behövts ett info om hur många bidrag varje festival drog in.  :D

"Bästa låten" - en tanke åt det hållet har jag också tänkt, eller som martinm också säger - något allmänt som inspirerar och inte begränsar. Vi kan fundera vidare!