Forum > Demolåtar

Zorrow - Trapped!

<< < (2/3) > >>

zorrow:
Nä, kunde inte låta bli att pilla vidare med denna. Asti har rätt. Den är för vass. Provade att "Stemmastra" den. Inte för att jag kan mastra men jag gick en kort kurs på nätet om det. Är väl mer som en justering av mixen där jag eq:at och höjt basen något,  rättat till trummornas eq samt minskat diskanten över hela mixen. Tror det blev mer tryck i andra versionen. Båda ligger längst upp i tråden. Kul om någon kunde hojta till om jag är på rätt väg.

Asti:
Version 2 är lite vilsammare för mina öron, men samtidigt tappar man lite av det du kallar "krispigheten" i diskanten.....
Svårt det där och som sagt, mina öron är nog inte den bästa referensen.  ;)

martinm:
Ja, den nya versionen känns bättre. Diskanten på några gitarrer skar i öronen på den förra. Jag hade nog sänkt volymen på sången bara en aning. 😀

zorrow:

--- Citat från: Asti skrivet 23.06.2021, 13:20:25 ---Version 2 är lite vilsammare för mina öron, men samtidigt tappar man lite av det du kallar "krispigheten" i diskanten.....
Svårt det där och som sagt, mina öron är nog inte den bästa referensen.  ;)

--- Slut citat ---

Tack igen Asti för lyssning. Ja, det är svårt det här men jag får ont i öronen om jag lyssnar för högt på första versionen. Kan inte vara bra :o Även om jag älskar krispiga mixar för denna typ av musik.

zorrow:

--- Citat från: martinm skrivet 23.06.2021, 21:20:50 ---Ja, den nya versionen känns bättre. Diskanten på några gitarrer skar i öronen på den förra. Jag hade nog sänkt volymen på sången bara en aning. 😀

--- Slut citat ---

Ny version med sänkt sång som nr två ovan (ursprungsversionen fick inte plats). Tack för lyss och bra kritik  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion