Kontrollrummet

Södra Apollo - KBK

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
LÅTNAMN: KBK
ARTIST/GRUPP: Södra Apollo
KOMPOSITÖR: Fredrik johansson
PRODUCENT: Fredrik Johansson
INSPELNINGSÅR: 2021


Gjorde en grej...
Något jag bör fixa till? Skulle vara kul att släppa på någon plattform, men då vill man ju att alla fixbara problem är åtgärdade  ^_^
blargh


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tänkte att om jag ska klaga på nåt så är det den knarriga synten som får för mycket knarr men petitess. Jag gilla verkligen låten och sången och dina pålägg som kunde varit fler vad beträffar sången såna där eftersläpande fraser. Nä jag gillar mycket som sagt fyra glada garv :D :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Om du själv är nöjd så tycker jag att du kan släppa det. Om du är osäker så låt det ligga och lyssna igen efter en tid, kanske en månad. Då brukar man höra det på ett annat sätt och kanske hittar något man vill ändra.
Jag tycker det låter både snyggt och klart.  :D
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Jag tänkte att om jag ska klaga på nåt så är det den knarriga synten som får för mycket knarr men petitess. Jag gilla verkligen låten och sången och dina pålägg som kunde varit fler vad beträffar sången såna där eftersläpande fraser. Nä jag gillar mycket som sagt fyra glada garv :D :D :D :D
Du har nog rätt i att knarrigheten behöver skruvas till lite. Fick en uppsats skriven på andra forumet om hur det skulle tänkas kunna åtgärdas :D
Jag håller med om att de där körgrejerna i första versen funkar riktigt bra, men jag fick inte till det i den komprimerade andra-versen, men tar det nog en vända till ändå.

Om du själv är nöjd så tycker jag att du kan släppa det. Om du är osäker så låt det ligga och lyssna igen efter en tid, kanske en månad. Då brukar man höra det på ett annat sätt och kanske hittar något man vill ändra.
Jag tycker det låter både snyggt och klart.  :D
Ja så är det nog. Men jag brukar bli så sjukt hemmablind, typ i stil med "shit, detta är bäst NÅGONSIN! Alla kategorier" när jag spelat ett c-ackord. Kan behöva lite feedback för att komma på rätt spår igen, om det är något som spårat ur utan att jag märkt av det. Då slipper jag vänta i den där månaden, där jag riskerar tappa fokus för alltid  ^_^



Edit: Tack förresten!
blargh


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Ja så är det nog. Men jag brukar bli så sjukt hemmablind, typ i stil med "shit, detta är bäst NÅGONSIN! Alla kategorier" när jag spelat ett c-ackord. Kan behöva lite feedback för att komma på rätt spår igen, om det är något som spårat ur utan att jag märkt av det. Då slipper jag vänta i den där månaden, där jag riskerar tappa fokus för alltid  ^_^

Jag känner igen det där. Ibland tror man att man har gjort nåt fantastiskt bra och just då kan man behöva ta den där tiden för att få ett annat perspektiv.
Jag såg den långa kommentaren på det andra forumet och där fick du ju många handfasta tips. Men trots allt så är det ju redan väldigt bra ändå.  :D
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Älskar låten. Grym sång och väldigt bra att.

Knarret lite väl tydligt kanske i verserna. Kanske helt onödig för att öka dynamik mellan versen och bryggan.

Vid 3.26 lite surbends på gitarren. Inte hela världen och kanske medvetet. Är ju så i Kent-land allt som oftast.

Åh va bra!!!!


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Älskar låten. Grym sång och väldigt bra att.

Knarret lite väl tydligt kanske i verserna. Kanske helt onödig för att öka dynamik mellan versen och bryggan.

Vid 3.26 lite surbends på gitarren. Inte hela världen och kanske medvetet. Är ju så i Kent-land allt som oftast.

Åh va bra!!!!

Tack  :wub:
Ja, gitarren är inte optimal där, ska baskemig prova att köra tonkorrigering på den benden, för jag lyckades inte spela bättre  :lol:
Har provat att sluta med knarret, men abstinensen blev för stor.
blargh


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra låt! Snyggt framförd, arrad och mixad.
Trodde först texten handlade om Kalmar Boll Klubb e.d.,
men det klarnade rätt snabbt.  ;)
Tycker också den knarrande synthen är lite för mycket i verserna,
men inget att hänga upp sig för mycket på. Bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Riktigt skön låt och jag tycker inte att du skall ändra alltför mycket i den om ngn skrivit hela romaner, utan behåll din still det är bra!
Enda lilla som jag hakar upp mig på är nu när jag lyssnar i monitorerna så blir ditt "rim-tap" som återkommer ganska frekvent lite för påträngande.

För min egen el hade jag antingen sänkt det en liiiten aning, eller bytt till ett lite softare alternativ, typ en synthig highat eller liknande.
Men det är bara en ren smaksak och inget "fel" så lyssna inte på mig heller...    ;) 
Snygg låt!   :D
Me, Myself & I