Forum > Demolåtar
Elvshand - I've Got A Feeling
91:an:
Mycket fin låt, vad tråkigt höra att upphovsmannen gått bort. Din inspelning tycker jag låter väldigt bra och finstämd och med livekänsla som att du befinner dig framför mig som lyssnare. Mer instrument behövs inte för att skapa stämning.
Wernborg:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.03.2021, 19:37:23 ---Lika märkligt är det att någon annan amatörmusiker bär ens musikaliska arv vidare. Det är vad jag gör här. Och ibland reflekterar jag över att få jag tar slut för min musik det också. Ingen axlar det arvet och tar det vidare. Livet...
--- Slut citat ---
Det känns nästan sorgligare än vi en dag ska dö. Att musiken i de flesta fall också gör det.
Fin låt. Så här i en inspelad variant hade den såklart vunnit på om du slipat lite och koncentrerat dig på ett instrument i taget, men nu har du ju övergett den produktionsformen. Kul att finna glädje i liveloopingen. Jag har själv tagit sats flera ggr och tänkt skaffa en repertoar att köra solo med, men det har stannat vid tanken...
MaxB:
Tack för fler reflektioner på "Kontrollets" låt!
Ja det är en annan grej jag pysslar med.
Senaste veckan har jag spelat in närmare tre timmar med egna och andras låtar, med samma koncept, live looping och oktavpedal för att ha med en bas också.
http://www.shivas.se/ftp/Elvshand2021/_Elvshand_OriginalCovers.jpg
zorrow:
Bra låt och sånginsats. Fint att låta arvet gå vidare :wub: Mixningsmässigt är det bara lite småfix, Kanske att trummor kommer in efter hand? Hammond på slutet?
MaxB:
Trummor som kommer in nånstans är läckert. Hammond likaså. I en band-situation skulle man kunna få till det i en liveinspelning. Är inte där ännu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida