Kontrollrummet

Vi gillar julen - Light Head + Ynot

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
LÅTNAMN:Vi gillar julen
ARTIST/GRUPP: Light Head / Ynot
GENRE: Julsynt               
LÅTLÄNGD: 3.12
KOMPOSITÖR: Light Head     
TEXT: Light Head
Sång och kör: Ynot       
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT:   mp3

Sådär, nu är det rätt klart,, vad tycker ni om detta? Något som behöver ändras? Läggas till? Dra ifrån?


http://www.loveandfriendship.se/SVi%20gillar%20julen%204.mp3


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Intressant kombination..
Men jizes vad basen dundrar på..Tveksamt om jag orkar igenom..Tonys sång,ja jag blir tvungen att stå ut - skit bra sång här TONY!
Synt grejset kanske skulle må bra av lite variation,och där kom ackords lyftet - perrens!

Det här lät ju helt ok boys,Tony lyser som en fyr i mörkret på en vind pinad och isbelagd Norrlands kust.

Jag drar till med en 4:a,dra ned bas soundet(kaggen) så blir det en halva till..Tredje rundan,sitter med lurar måste stänga a..    :P

Mvh
Micael


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Kan faktiskt hålla med om basen. Jag är ju ingen "mixer" direkt,, men jag skall försöka.

Det blir rätt snabbt ganska komplext, för lilla mig, när jag använder kompressor och lite annat, för att avsluta med att fixa frekvenserna som jag just dragit upp, typ..


Skall kolla på det där med basen.

EDIT: Visst sjunger han jäkligt bra den där Ynot! Han har en känsla som inte många når till hälften av.

Tack för kommentaren HM


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra låt, bra sång - riktigt bra!
Inte så förtjust i trummorna som är lite för "stötiga"? i mina öron och ligger liksom utanpå låten
inte heller det ljud som låter som någon slags vrängda steeldrums/panflöjt
Skulle föredragit typ elpiano - men jag är ju också en förbåld traditionalist
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Tackar cykeln!

Men,, min fina fina Q...  snyft,, "omvänd steeldrum"... snyft,,, hulk...    ;-)


Hittade inget elpiano som dög, så jag körde med ett "PPG"-aktigt ljud från min Q.


Tack för lyssningen


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar också denna låt. Kul med flerstämmig ynot :)
Kanske skulle väntat med körelementet till andra halvan av låten dock? (Iofs, spelar inte ngn jättestor roll)
Lustig text på alla sätt!

SOm jag sagt tidigare, en av mina favoriter bland de nya julsångerna här på KR!
5 julgranar av 5!
https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
Blir inte så mycket bättre! Lite konfunderad av känslan att ha flera stilar i samma låt men what a heck...

Ynots gnås rä guggir!


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Tack Dividend, inte alltid man får fem granar! Brukar bara bli en...   :-(

Jay THomas, vilka stilar tänker du på?


jay thomas

  • Gäst
Måste "stillyssna" och återkomma. Kändes bara lite som stilmos - mjukrock, dansband, julsånger mm som det växlades mellan.

Nu har jag lyssnat. Kom på vad det var, känns som låten är lite dansbands/julsångaktigt medan framförallt trumljudet går i tung Drumb'n bass stil. När dessutom Ynot's tunga rockröst kommer in, blir summan av detta att min öron blir förvirrade...
« Senast ändrad: 18.12.2007, 14:51:12 by jay thomas »


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
men vad förväntar du dig,, en bladning av Freddie Wadling och Vince Clarke?! ;-)


Trummorna, kan förstå att soundet är lite för "fett", skall se om jag kan testa med något annat, eller ratta lite på kompressorn



jay thomas

  • Gäst
men vad förväntar du dig,, en bladning av Freddie Wadling och Vince Clarke?! ;-)
...

Rätt på pedalen! Men jag mer än nöjer mig med Dig och Ynot!  :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
men vad förväntar du dig,, en bladning av Freddie Wadling och Vince Clarke?! ;-)


Trummorna, kan förstå att soundet är lite för "fett", skall se om jag kan testa med något annat, eller ratta lite på kompressorn

det är faktiskt Light Clark och Tony Wadling. Tyvärr har producenterna från Disco Band delerio mind tagit sig in, -trummorna. lite sådär siprsnuskiga italodrums.

Sen hör jag knappt vad tnoy sjugner. kanske lite mindre blött och boosta runt  4000 khz så kommer lite tydlighet.

Annars är det en jätteskön låt! Jättebra sång, jag gillar verkligen när du INTE tatr i så brallorna spricker, detta är så mycket mer uttrycksfullt. Sparar lixom primalskriken tills det verkligen behövs.

nog faktiskt en av de bättre sånggrejorna jag hört från dig tony. Körerna skjuter vid sidan av ibland, men tydligare lead så spelar det ingen som helst roll.



Skitbra grabbar!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Tackar, alltid kul med jul


Visst sjunger Tony bra! Det finns någon riktigt tidig version där han har en mjukhet i rösten som nog bara överträffats av de ömma kärleksord han viskar i sin älskades öra...

Allvarligt, han sjunger väldigt bra även när han lägger på mjuk och varm röst!