Forum > Färdiga produktioner
dede & Vallhagen - Speglar
dede:
Artist: dede & Vallhagen
Sång: Speglar
Medverkande: dede komp o text, Vallhagen sång melodi o guror.
Genre: Psykadelisk depp new wave.
Format: mp3.
Denna har varit uppe och snurrat innan på ett annat ställe. Men nytt forum och en jävla nytändning på folk här så vill jag ändå lägga upp den här med.
Ursprungsidéen för min del var den överdrivna pukan i refrängen som jag anser låter mycket 1980.
Hepp!
Dark Of Light:
:rolleyes: Åhejfaen, ja...
Det här var ju verkligen inte mitt ölglas men.. Alltså jag har lite svårt att säga något om produktionen med mina kassa datamonitorer där jag sitter men måste ändå nämna att jag, av någon anledning förväntade mig något powermetalliskt med Pontare refräng om oväder och uppbrunnet trä eller så ^_^ ... Och fick istället svår filmen G vibb av det här :D . Trasig och "distorted feeling" och ändå välpolerat. Skumt på ett ganska underbart skruvat sätt juh! 80-tal så det skvätter om det och... det är ju inget nedsättande i det, se bara på mitt ansikte! Det här kändes annorlunda och häftigt mitt i allt annat brus så... vill höra mer.
Skål på er båda!
Vallhagen:
Ach so dede! Här är den ju igen! Helt rätt att lägga upp på detta forum oxå :)
DOL: hehe, undrar vad du associerar till när du snackar buskbrinnande powermetal :rolleyes: Måste vara dedes tidiga kompositioner... eller inte :P... Nä det här är ju en liiiiiite annan påse. Kul att bli överraskad right?
Vill du höra en till, så kolla denna tråd:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=279.0
Ja, och SKÅL för fan fan!
Emulator:
detta va mumma!
gilalr magsparken till "virvel" i refrängen! Mysiga lite U2-achtung-baby-gitarr bakom som ligger och låter lite allvarsamt deppiga.
Trevliga och otrevliga (positivt otrevliga) syntlud svävar omkring också.
Kul att det är fler än jag som gör lite musik som denna....
Postade "alive" som är liiite åt samma håll, kolla gärna :)
Lite högt ligger kanske med sången....
wow va pampigt efter 2:40 typ!
Gör den lite lite längre tycker jag, dra ut på utrot....det är det värt!
Lite som jag skrev om ynot: Metal-dileva?
:D
skitbra!
Wernborg:
Ska du följa med farbror upp i skogen så ska du få godis av farbror.
syftar med på Vallhagens attityd i rösten är texten :lol:
Musiken kändes väldigt daterad. Filmen G sa nån. Håller med. Tillhörde målgruppen för den filmen när den kom så lite gillar jag detta ändå. Motvilligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida