Kontrollrummet

Falla när du faller

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
EDIT: Färdig o släppt på streamingtjänster

Här kommer ett arrangemang på min vinnarlåt från livevideofestivalen.
Ni får gärna lyssna o kommentera om ni vill.  ;)

« Senast ändrad: 04.08.2021, 13:08:55 by martinm »
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Riktigt skön låt! proggigt

Tackar  :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar låten och du sjunger den fint med attityd!
Har du lagt på trummor i efterhand? Det känns lite otajt ibland...
Vad gäller mixen kunde jag tänkt mig sången något snäpp lägre
och trummorna och ev basen upp en aning. Spridningen på
gitarrerna sitter fint i ljudbilden.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Asti - Jag har ersatt trummor från EZdrummer med egenspelade i efterhand. Jag har precis börjat pröva mig fram med detta o därför brister det lite i teknik o ljud än så länge. Kommer nog att göras om längre fram. Tack för lyssning o tips  :)
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Asti - Jag har ersatt trummor från EZdrummer med egenspelade i efterhand. Jag har precis börjat pröva mig fram med detta o därför brister det lite i teknik o ljud än så länge. Kommer nog att göras om längre fram. Tack för lyssning o tips  :)
Fortfarande en bra låt!  :)

Ett tips om trummorna. Visst det är otajt, det går ju att ordna upp i efterhand även på inspelade akustiska trummor. Men kan bli lite på bekostnad av känslan är min erfarenhet.

Till tipset. Spela till trummorna istället. Alltså spela om allt utom trummor så att de får föra istället. Kanske jobbigt att göra om denna gång, men om man på förhand vet att det är arbetssättet så räcker det ju att göra slasktagningar så att man har något att trumma till så man vet var i låten man är, har rätt dynamik och sånt.

Vad är det för trummor du har?  :)


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Wernborg - ja det blir ju ett annat sätt att ge sig på trummorna. Jag kommer nog att testa lite olika metoder att spela in trummor framöver. Det är ett Premier set i jazzstorlek som jag har. Bra att låten fortfarande är bra.  :)
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyxigt!! Skulle också vilja trummor hemma igen.