Kontrollrummet

Space & Calle - I DID NOT

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjolahopp

Hjälp... jag har gått på grund :wacko:.... eller nåt. I låten inns ett lugnare parti som jag inte har en aning om vad jag skall göra med. Goda ideer eller förslag nån? Egentligen är nog alla slags ideer välkomna.
Vid nåt skede tänkte jag att en ljuv kvinnoröst kanske kunde sjunga "Just close your eyes and follow me, just close your eyes and you will see" (två gånger) där ungefär som syntmelodin nu går.... men jag vet inte  :unsure:

Nåt annat att såga på?






//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Gillar grund kompet massor . kanske skippa funk gitarren på versen eller helt o hållet (resten av låten är inte så funkig).-), basen o trummorna är lysande. 
 sången tänker lite Niel Young, gött
att leva är att dö


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra driv, lite annorlunda finsk folkmusik.
Bra ljud, som Eddi sagt tidigare.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag undrar om det behövs nåt i det partiet det fungerar bra som det gör tycker jag


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tack för feedback alla :)

Trummorna är EZdrummr "Rock"
"Skrammeltrummorna" är EZdrummer "Action"
Basen är EZbass
På setero ut kanalen har jag dessutom EZmix "Master"
...Toontrack rules  :D

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja skitbra ljud som jag sagt tidigare - du får hålla en kurs i ämnet någonting gör du du som ger ert speciella sound - men vad? För denna låt så gillar jag allt utom passagen 2:45 till 2:56 typ, ett mellanstycke som inte behövs alls. :) Naturligtvis ska låten bli minst 30 sekunder längre eller nåt men det har ni redan material för.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin mix och skön ljudbild! Låter riktigt bra!
Det lugna partiet - menar du det från ca 1:22 till ca 1:43...? A - C - Hm - A (2 ggr)
Tycker det funkar bra som det är. Ett "lagom" break innan låten tar fart igen...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar de funkiga delarna bäst. Mycket bra ljud så vitt min halvkvaddade hörsel kan bedöma.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Har precis byggt ny musikdator och ändrat hela uppsättningen i studion så jag är inte helt hundra än på ljudet i rummet, men rent impulsivt tycker jag att det låter bra.
Skön bredd och rymd i mixen där allt har sin plats och det lugna sköna partiet saknar inga tillägg tycker jag utan bör vara som det är.

Det enda som jag stör mig lite på är den crashiga "bastrumman?" som ligger panorerad till höger.
Den försvinner i det lugna partiet och kommer sedan tillbaka igen och i början tycker jag att det låter gött, men efter ett tag tar den över och det blir bara den jag hör.
Kanske växla lite mer i olika partier genom att låta den komma och pausa bitvis lite mer? Men ta inte bort den helt, för den är bra!

En annan sak jag reagerade på var att sången hamnar lägre i volym mot slutet av låten, fast det är väl för att du testar just nu bara gissar jag.
Skön låt!
Me, Myself & I


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Jag har aldrig gillar en enda ez-virvel. Inte nu heller. :) Men annars gillar jag nog det där industriella drivet i det hela kring rytmsektionen. Det fanns en gång ett band som hette Pouppee Fabrikk. Jag är lite av en hands-on person så på de tysta partierna skulle jag experimentera med lite vinglas och kastruller och nånting som helt enkelt falleri golvet. Nånting verkligt organiskt. Sånt tycker jag personligt är roligt att pyssla med, men då ska man ju utanför datorn och micka upp lite och sånt meckande.

Sången är mycket högre volymmässigt på vissa ställen. Balansera ut det, så kallad lowhanging fruit för professionalism.

Största problemet är väl att detta inte ännu är en helt sammanhängande sak, en färdigslipad låt liksom. Svårt att sätta tummen på det, men lite renovering i arrangemanget för att få låten att bli mera .... lite-mera-mera-ännumera-MEST - nu får vi hära allting under de första 30 sekunderna...spara av det goda och bygg upp mot slutet?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intressant experimentellt industriellt!
Kul att ni håller på! En del percussiva element låter som metallföremål i köket!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Wow! Rockar fett! Om det är vid ca 1.50 som rösten ska in så kör. I övrigt riktigt bra mix. Jag är osäker om sången volymmässigt ligger konstant? Kolla. Svänger ett gäng!  :lol: