Forum > Färdiga produktioner
korea - You learned your lesson well
ynot:
skall ladda ner o kolla på time lineen återkommer
om det
freddy:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 20.12.2007, 16:47:00 ---
Tjenare Freddy och tack för kommentarerna!!
Vi ska ta och kolla över basfrekvenserna en gång till, håller med om att det kan låta lite luddigt på vissa ställen. Tror inte vi rensat upp ordentligt i subbas frekvenserna. Angående bråttomdelarna så är det nog mest en illusion och antagilen ett utslag av fillens utformning mer än nåt annat eftersom trummorna är kvantiserade i efterhand slag för slag. Huruvida låten innehåller en hook eller inte får vi helt överlåta till lyssnaren, vi har hört motstasen också så det är ju väldigt subjektivt :)
Tack än en gång för värdefull feedback.....det är mycket uppskattat.
Micke
--- Slut citat ---
Ja, viss musik växer med tiden. Finns många exempel på låtar jag inte har direkt gillat vid första genomlyssningen och som jag sedan har börjat tycka om. Så kan det säkert vara med eran låt, och ja visst är musik extremt subjektivt. Jag blev förvånad över att du säger att trummorna är kvantiserade, tyckte det lät konstigt på ett par ställen helt klart.
Rock on
Harmonica mike:
Tjena Micke.
Munspels lirarn föll som en fura,skit bra! Jag diggar helt enkelt bara på..Yeeaaahhh!
Mvh
Micael
jonnerstone:
--- Citat från: freddy skrivet 20.12.2007, 23:55:42 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 20.12.2007, 16:47:00 ---
--- Slut citat ---
Ja, viss musik växer med tiden. Finns många exempel på låtar jag inte har direkt gillat vid första genomlyssningen och som jag sedan har börjat tycka om. Så kan det säkert vara med eran låt, och ja visst är musik extremt subjektivt. Jag blev förvånad över att du säger att trummorna är kvantiserade, tyckte det lät konstigt på ett par ställen helt klart.
Rock on
--- Slut citat ---
Jo dom e verkligen kvantiserade och genomgångna med lupp, men det kan ju hända att vi missat nåt ställe. Det blir ju lätt att man stirrar sig blind på midi plupparna :) Om du vet var det låter konstigt så berätta gärna var så kan vi försöka rätta till det.
Lev väl
Micke
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.12.2007, 00:41:21 ---Tjena Micke.
Munspels lirarn föll som en fura,skit bra! Jag diggar helt enkelt bara på..Yeeaaahhh!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Kul att du gillade det. Vi suger åt oss som svampar.......
Keep on blowing that harmonica!!!!!
Micke
freddy:
Lyssnade bara på trummorna nu en gång till, det kanske inte var så mycket grejer som jag först tyckte att jag hörde. Dock reagerade jag på dessa ställen, och då är jag ganska petig:
(ca tid enligt itunes)
2:50 Ett virvelslag utmärker sig lite konstigt i mina öron, känns som det är förskjutet.
3:21 Trumfillen låter otajt och konstig
3:33 Samma sak, antar att det är samma fill.
Trumfillsen är ganska hastiga och det kanske bara är så att det är konstigt "flow" på dom, kvantiseringen kanske stämmer som du säger. Men jag tycker dom utmärker sig på ett oönskat sätt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida