Forum > Färdiga produktioner
korea - You learned your lesson well
mahan:
Wow!
Föll för denna direkt efter ett kanske lite trevande o inte så bra intro. Snyggt arrat lirat o sjunget, helt internationell klass på det hela. Tycker trummorna o hela rytmiken funkar skitbra, snygga breaks o baktakt avsnitt. Synthen sitter åxå in som smäck!
MÄKTIGT! :)
h. johan
jonnerstone:
--- Citat från: freddy skrivet 21.12.2007, 07:47:40 ---Lyssnade bara på trummorna nu en gång till, det kanske inte var så mycket grejer som jag först tyckte att jag hörde. Dock reagerade jag på dessa ställen, och då är jag ganska petig:
(ca tid enligt itunes)
2:50 Ett virvelslag utmärker sig lite konstigt i mina öron, känns som det är förskjutet.
3:21 Trumfillen låter otajt och konstig
3:33 Samma sak, antar att det är samma fill.
Trumfillsen är ganska hastiga och det kanske bara är så att det är konstigt "flow" på dom, kvantiseringen kanske stämmer som du säger. Men jag tycker dom utmärker sig på ett oönskat sätt.
--- Slut citat ---
Hej Freddy och tack för att du tog dig tid att analysera. Det är mycket riktigt nåt skumt som händer vid 2:50 jag satt och bankade handen i bordet i takt med baskaggen och tror att det är baskaggen efter nämnda virvelslag som har blivit lite förskjutet åt nåt håll. Vi ska kolla upp det. Dom andra fillen e dock som dom ska. Dom leder ju in till en ny baskaggefigur och kan kanske därför låta lite skumt om man lyfter dom ur sitt sammanhang, men vi gillar dom så dom stannar :)
Mange mange takk!!
Micke
--- Citat från: mahan skrivet 21.12.2007, 09:50:29 ---Wow!
Föll för denna direkt efter ett kanske lite trevande o inte så bra intro. Snyggt arrat lirat o sjunget, helt internationell klass på det hela. Tycker trummorna o hela rytmiken funkar skitbra, snygga breaks o baktakt avsnitt. Synthen sitter åxå in som smäck!
MÄKTIGT! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack för berömmet. vi har också märkt att det är internationellt som det gäller, då vi har fått en del erbjudanden om kontrakt både i USA, Kroatien, Tyskland, England och Portugal. I Sverige verkar man vara helt tondöv när det gäller den här typen av musik. Det var därför jag ville lägga upp och testa en del av låtarna en period på det här forumet då ni/vi som huserar här har ett mycket mycket öppnare sinne för annan typ av musik än medel NRJ Rix megapol svensken. Så all cred till kontrollrummet och dess medlemmar. Det bästa forumet i stan :)
Fridens liljor
Micke
perrra:
Detta kan tom jag lyssna på ju.. trots att det egentligen är för heavy för mig .
Jag tycker produktionen är jättebra, och du sjunger fantastiskt bra .
Hörs att det ligger mkt jobb bakom produktionen ?
Mycke bra jobbat!
/Perrra
Ola:
Det här diggas. du sjunger riktigt gött och bra låt och prod. god forts får man säga mvh
oBBa:
riktigt bra!
Bra ljud, bra sång, bra gitarrlir.......Emo ftw !!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida