Forum > Färdiga produktioner
korea - You learned your lesson well
jonnerstone:
Hej gott folk!
Lägger upp denna låt under en kortare period då det skulle vara trevligt att få lite feedback på allt från låten, utförandet och prodden.
Detta är en låt med mitt band "korea" som heter "You learned your lesson well"
Den är helt digitalt inspelad. Trummorna är inspelade på ett Roland TD3 V-drum set och via midi har vi bytt ut ljuden till EZ-drummer. Gitarr och bas är inspelade via ett Line-6 ljudkort och deras Gearbox. Sången är insjungen i en Röde NT-1000 och vidare genom en Focusrite Voicemaster till ljudkortet (EMU-0404).
Och om ni undrar så är det jag som sjunger :unsure:
LÅTNAMN: You learned your lesson well
ARTIST/GRUPP: korea
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:3:55
KOMPOSITÖR:korea
TEXT:Micke.E
PRODUCENT:korea
EV. MEDVERKANDE:Micke.E (jag) -Sång, Micke.H -Gitarr, Robert -Bas, Dennis -Trummor
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
So you learned your lesson well, what's wrong?
Yeah you, don't believe in what they say you'll become
Please stay with me, please stay with me (You're forgiven)
Don't run away, cause I am here (so near)
Don't fear, don't be scared of who you were. It's gone
Yeah now here's your time, your second chance has begun
Glad för kommentarer!!
korea via Micke.E
p.s. Tack alla som hade ynnesten att få vara med på julskivan, den går varm här hemma så man hamnar i den rätta julstämmningen :)
freddy:
Överlag låter det proffsigt. Kanske att man skulle skära lite på basen, gitarren är lite väl basig kan jag tycka, dånar på bra. Några av trumfillsen känns stressade, vilket är vanligt bland många trummisar, att man spelar lite snabbare än vad man borde = bråttomdelar som det kallas :) Sen kände jag inte någon direkt "hook" i låten, den låter bra men jag får inte någon lust att lyssna på den igen liksom, men all musik kanske inte behöver vara "hook-ig".
jonnerstone:
--- Citat från: freddy skrivet 20.12.2007, 16:19:10 ---Överlag låter det proffsigt. Kanske att man skulle skära lite på basen, gitarren är lite väl basig kan jag tycka, dånar på bra. Några av trumfillsen känns stressade, vilket är vanligt bland många trummisar, att man spelar lite snabbare än vad man borde = bråttomdelar som det kallas :) Sen kände jag inte någon direkt "hook" i låten, den låter bra men jag får inte någon lust att lyssna på den igen liksom, men all musik kanske inte behöver vara "hook-ig".
--- Slut citat ---
Tjenare Freddy och tack för kommentarerna!!
Vi ska ta och kolla över basfrekvenserna en gång till, håller med om att det kan låta lite luddigt på vissa ställen. Tror inte vi rensat upp ordentligt i subbas frekvenserna. Angående bråttomdelarna så är det nog mest en illusion och antagilen ett utslag av fillens utformning mer än nåt annat eftersom trummorna är kvantiserade i efterhand slag för slag. Huruvida låten innehåller en hook eller inte får vi helt överlåta till lyssnaren, vi har hört motstasen också så det är ju väldigt subjektivt :)
Tack än en gång för värdefull feedback.....det är mycket uppskattat.
Micke
ynot:
lyssna ttre gånger nu o det blir bara bättre o bättre.sången är lysande bra .
några små skavanker i timingen på trummor o resten av kompet men det varnog bara ett ställe ,,
mycket bra. i like a loot.. tillräckligt med hook för mig ..
tony
jonnerstone:
--- Citat från: ynot skrivet 20.12.2007, 20:32:12 ---lyssna ttre gånger nu o det blir bara bättre o bättre.sången är lysande bra .
några små skavanker i timingen på trummor o resten av kompet men det varnog bara ett ställe ,,
mycket bra. i like a loot.. tillräckligt med hook för mig ..
tony
--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast för berömmet och analysen......vet du ungefär var i tiden som timingen e off? Man blir ju lätt döv när man sitter och mixar en längre tid. Så kan vi kolla upp det :)
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida