Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Cykeln
Leif:
Tjena Cykeln!
Riktigt charmig låt du har här! Tycker som en del andra att du ska behålla den som den är...den kanske inte är perfekt som inspelning, men däremot som ett konstverk...att den har lite skavanker här å där, gör den bara mer intressant och det passar till en sån här låt. Ibland är det just det operfekta som är det perfekta...du gjorde ju den för 20 år sen med det du kände då. Inte det du känner nu. Riktigt gött jobbat och tack för glädjen du sprider med denna låten!
Mvh/Leif
mahan:
Tjou Velocipeden!
Alldeles förtjusande härlig låt! Sången kunde vara ännu mer 30-tals radiosound, verkligt vintage style.
Blir ju bara glad att lyssna på detta, snyggt lirat o arrat..........förutom trummorna...som har för mycket BandInABox typ i sig.
Lyckas du få trummorna mer levande så blir det 5/5 av mig!
Gott jobbat igen mannen! :)
h. johan
cykeln:
clemens
Tack - humor är som vatten livsavgörande
eko
Tack! Nej den första låten var nog "The old farm" - engelsk titel men svensk text. Cykeln kom långt senare även om det nu är 20 år sen.
Leif
Vad kul att den kan sprida gjädje - det känns gott!
Och den får nog vara som den är - det finns så mycket annat som borde spelas in
mahan
Tack, tack! ja just 30-tals sound och bättre trummor skulle vara fint men jag tror den får vara. kan den sprida glädje som den är så är jag mer än nöjd. Det bästa kan lätt bli det godas fiende.
Tokai:
Jag har inget körkort och förstås ingen bil och tänker aldrig någinsin skaffa mig ett + en. Leve CYKELN!
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 19.12.2007, 01:06:51 ---Gillar dina livsbejakande texter och tänker på hur en video skulle se ut till denna och den skulle kunna vara hur kul som helst.
...om nån kommer ihåg Melanie Safka (Brand New Key, What Have They Done To My Song, Ma? bl
--- Slut citat ---
Instrumenteringen påminner mig också om "Tie a yellow ribbon round the old oak tree".
Härlig glädje och skön inspelning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida