Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later
cykeln:
Det här är humor, spelglädje, kreativitet och nyfikenhet i en uppfriskande mix
Att allt inte hamnar rätt, att trummisen kanske inte är världsmästare tycker inte jag har nåt på det.
Jag har kul från introt, genom de våghalsiga pianoslingorna och hela vägen in i munspelet
Din röst är lik vår egen Pelle Lindström i högform. Slutet stompar som f-n!
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.12.2007, 00:04:49 ---Då är det alltså Warwicks ljud jag associerar till samplad bas med andra ord. :lol: I mina öron låter det som att du går över från äkta bas till samplad dito där sången kommer in. Haltar lite i tajming där också ja....
Ang. trummorna så behöver du inga vispar. Ett enkelt ridekomp finns säkert i EZ - och så trycker du på fillknappen lite då och då....
--- Slut citat ---
Warvicken:Körde den direkt in i mixer bordet utan förstärkar prylar,skar lite botten och lyfte den nånstans kring övre mellan registret.Nya strängar,och nyss intonerat..Lite metalliskt ljud från strängarna,inte så nöjda med dom..Byter nog till slipade..Haltet beror nog mera på min oförmåga att dämpa/döda tonerna..
Alternativet var en lång ton och tvärnit,eller detta - jag valde det senare alternativet - lite mänskligt så där..
Trummorna:Jaha ja,det var så du menade.Ride fills,jo men det skall väl gå.Jag kan ju köra in det via keybordet,och städa upp i ta ta ta ta liret på stängda..eller det kanske finns nån grym trummis som kan fixa till fillsen när han petar in lite gura.. :wub:
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 18.12.2007, 23:20:21 ---Detta är verkligen en medryckade och skön låt!
Känner att jag gärna skulle lyssna på denna live på nån mysig lokal, men ett glas rödvin i handen :)
--- Slut citat ---
David: Glädjer mig att denna går hem hos dig.LIVE..nja..Jo för fanken,jag sjunger och spelar munspel till play back - no problemo!
Eller raggar några musiker som fixar detta.Det skulle se lite konstigt ut om jag sprang mellan alla instrumenten och försökte spela allt på samma gång :lol:,vilken syn..ha ha ha
Skämt åsido,tack för kommentaren.
Så här ser Micael ut nu :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 19.12.2007, 00:07:23 ---Det här är humor, spelglädje, kreativitet och nyfikenhet i en uppfriskande mix
Att allt inte hamnar rätt, att trummisen kanske inte är världsmästare tycker inte jag har nåt på det.
Jag har kul från introt, genom de våghalsiga pianoslingorna och hela vägen in i munspelet
Din röst är lik vår egen Pelle Lindström i högform. Slutet stompar som f-n!
--- Slut citat ---
Stefan:
Du har hajat detta,jag hade riktigt kul när jag spelade in..I ett svagt ögonblick så lovade jag ett munspel i världsklass,vet inte om jag riktigt uppnådde den tanken mer än att det är en väldig massa toner 2.50 - 2.55..
Pelle Lindström okänd för mig..Gogglar lite så får vi se vad det ger..Slutet,jo det satt rätt bra :D
Trummor är ju mitt eviga dilemma.När jag spelade live så var jag mest irriterad på allt slammer från cymbalerna..Samma frekvenser som mitt munspel,samt en ständigt ringande ton i örat var vi än drog fram...Så därav min motvilja mot cymbal lir i mina låtar - nu är det jag som bestämmer vad som skall låta :D Munspelet!
Tack för fin kommentar.
Mvh
Micael
jay thomas:
Det rockar, hmm jazzar fett detta! Får tunga Totta vibbar av detta. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida