Forum > Färdiga produktioner

HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later

<< < (6/11) > >>

equality:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.12.2007, 16:49:26 ---...Min kvinna börjar ledsna på denna,har den i bilen och den bara går runt och runt och runt och runt...Tills hon trycker på radion..

--- Slut citat ---

Har jag lyckats intressera min dam för mina låtar mer än fem minuter får jag vara j-ligt nöjd.  :P

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.12.2007, 16:49:26 ---Undrar hur många gånger du lyssnat på denna? Du blir väl inte hjärntvättad och skippar klassika arret,och hakar på min genre?  :lol:

--- Slut citat ---

Hehe, kanske skulle man göra bluespiano nån gång kanske. Men annars behöver du inte oroa dig för konkurrens där ;)

[/quote]
Min kvinna börjar ledsna på denna,har den i bilen och den bara går runt och runt och runt och runt...Tills hon trycker på radion..Radio rix..hå hå ja ja..inge blues där inte..

Ös på Per..he ä ba å digga låss.. :D
[/quote]

Du får skaffa hörlurar. Sant, det där har hänt mig också ;) Att tjejen ifråga klagat på musiken när samma låt gått mer eller mindre dagar i sträck. hehe

Harmonica mike:

--- Citat från: Hägge@Clonework skrivet 22.12.2007, 11:33:16 ---Tjohej, riktigt höga poäng från mig. Munspelet men också sången är i världs klass i min mening. Men trummorna... inte riktigt. Jag gillar själv monotona trummor men om man försöker efterapa något som är så organistk som dylikt jazz spel så måste man nog kämpa lite mera. Ett tips är att en trummis aldrig lyckas få precis samma ton med precis samma styrcka ur tex. virveltrumman. Genom att variera tonen ur trumman (vet inte vilket program du använder men jag antar att där finns sampels av samma trumma slagna på olika sätt), dynamiken samt genom att sätta lite swing eller humanize i kvantiseringen så kommer man redan långt med att övertyga utan att spela mera fills osv.

Som en idé kunde man kanske använda något konvolutions reverb o lägga låten i en mera rökig jazzklubbs miljö?

Men allt som allt top chef ;)

Hägge

--- Slut citat ---

Hägge:
Men det var snällt sagt,världs klass på munspel och sång :wub: I denna så tröck jag på lite med diafragman,ville bara kolla med er hur det lät,och så får jag så här fina omdömen..

Trummorna:
Mitt eviga dilemma,men det är löst inom en mycket snar framtid.Min gamla trummis från live tiden,har snart färdigt sitt studio byggar projekt.Han har byggt nåt riktigt nice,jag lägger nog upp bilder därifrån vad det lider..Och sedan så kan han lira - och det är ju det viktigaste..Flyttar nog in där så småningom :D

Intressant om det där med konvolutions reverbet..I denna har jag ett svagt rums reverb på mastern,that´s it.Det fick färga sång och övrigt.Jag skall testa lite olika för att se om det går att dra ned det i källar lokalen..Möjligen ett svagt dist oxå för att ge det hela en live feeling..

Tack för kommentaren,k-jul att du gillade det. :D

Mvh
Micael

max:
Laddade hem den här för ett tag sedan och har lyssnat ganska mycket på den sen dess. Gillar introt och speciellt med de små "breaken" innan versen börjar. Sången sitter fint tycker jag, mycket kraftfull!
Och vilket herrejösses munspelssolo, nog det bästa jag hört..
Har du hittat någon gitarrist till låten?

Harmonica mike:

--- Citat från: max skrivet 02.01.2008, 02:23:47 ---Laddade hem den här för ett tag sedan och har lyssnat ganska mycket på den sen dess. Gillar introt och speciellt med de små "breaken" innan versen börjar. Sången sitter fint tycker jag, mycket kraftfull!
Och vilket herrejösses munspelssolo, nog det bästa jag hört..
Har du hittat någon gitarrist till låten?

--- Slut citat ---

Hej max.
Jo det är mycket spelglädje i denna.Jag trivdes som fisken i vattnet när jag spelade in låten.Laborerade med lite basfills för att få lite variation då den är ganska enkelt uppbyggd ackords mässigt- men med ett ruggigt ös..Testade lite annat ljud från pipan,och det verkar gå hem hos alla,så det var ju kul..

Munspelet då: Ja,i ett svagt ögonblick så utlovade jag ett munspels solo i världs klass - blev tvungen att försöka leva upp till det..Hittils har ingen sågat,2.50-2.55 är en liten specialare som jag brukade ta till när jag lirade live - för att impa på brudarna :lol: Det funkade klockrent!

Guran: Jo jag har fått ett erbjudande,men Wernborg är i flytt branschen och jag med,så det lär nog dröja till slutet på februari innan det är på plats.Vill du testa så shoot,det finns utrymme för flera guror!!
Nåt halv jazzigt/funk bluesigt med rätt rent ljud isåfall..Du är mer än välkommen att "joina" bandet.

Tack för fin kommentar,den värmde gott här uppe i ett allt kallare Norrbotten.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion