Forum > Färdiga produktioner

HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later

<< < (5/11) > >>

Tokai:
Man ska ha kul, skit i alla jazzfanatiker som kommer att fnysa åt detta. Dom ska nog akta sina näsor när Krokodilen simmar upp och drar sitt munspelssolo.
Vad jag menar med detta vet jag inte annat än att...

...forstättning följer år 2008

God Jul Gott Nytt år på dig!

Dividend:
Har bara hört denna ett antal gånger tidigare. Har bara en sak att säga:

FETT SOM FAEN!!

Sätter sig på öronens motsvarighet till näthinnan efter nån genomlyssning, och man känner sig för att röra sig som en alligator ;)

Harmonica mike:

--- Citat från: Tokai skrivet 21.12.2007, 19:26:59 ---Man ska ha kul, skit i alla jazzfanatiker som kommer att fnysa åt detta. Dom ska nog akta sina näsor när Krokodilen simmar upp och drar sitt munspelssolo.
Vad jag menar med detta vet jag inte annat än att...

...forstättning följer år 2008

God Jul Gott Nytt år på dig!

--- Slut citat ---

Staffan:
Visst,jag har fått en del kritik på bas liret och pianot samt trum fillsen.Huruvida det är bra eller dåligt lirat,det bryr jag mig inte så mycket om.Jag hade skitkul när jag spelade in detta,det är det viktigaste för mig..Jag är munspels lirare samt sångare,och inget annat(möjligen lite låtskrivare också).Den dan jag bestämmer mig för att köra mina låtar live,då ser jag till att jag har ett band som fixar det jag tänkt.Så jag donar på,man kanske lär sig lite på vägen..  B)

När det gäller munspelet,så har jag full koll,men det har du/ni nog redan fattat :lol:

2008 ser ut att bli ett bra år,jag har redan en hel del nya alster på gång.. :D

Tack för din korta kommentar,den värmde - och jag förstår precis vad du menade.

God jul till dig oxå,och ett gott nytt år!

Mvh
Micael

Hägge@Clonework:
Tjohej, riktigt höga poäng från mig. Munspelet men också sången är i världs klass i min mening. Men trummorna... inte riktigt. Jag gillar själv monotona trummor men om man försöker efterapa något som är så organistk som dylikt jazz spel så måste man nog kämpa lite mera. Ett tips är att en trummis aldrig lyckas få precis samma ton med precis samma styrcka ur tex. virveltrumman. Genom att variera tonen ur trumman (vet inte vilket program du använder men jag antar att där finns sampels av samma trumma slagna på olika sätt), dynamiken samt genom att sätta lite swing eller humanize i kvantiseringen så kommer man redan långt med att övertyga utan att spela mera fills osv.

Som en idé kunde man kanske använda något konvolutions reverb o lägga låten i en mera rökig jazzklubbs miljö?

Men allt som allt top chef ;)

Hägge

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.12.2007, 03:05:59 ---Har bara hört denna ett antal gånger tidigare. Har bara en sak att säga:

FETT SOM FAEN!!

Sätter sig på öronens motsvarighet till näthinnan efter nån genomlyssning, och man känner sig för att röra sig som en alligator ;)

--- Slut citat ---

Per:
Undrar hur många gånger du lyssnat på denna? Du blir väl inte hjärntvättad och skippar klassika arret,och hakar på min genre?  :lol: Min kvinna börjar ledsna på denna,har den i bilen och den bara går runt och runt och runt och runt...Tills hon trycker på radion..Radio rix..hå hå ja ja..inge blues där inte..

Ös på Per..he ä ba å digga låss.. :D

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion