Forum > Färdiga produktioner

Karl - Reflection

<< < (4/6) > >>

Pwayne:
Kanonlåt!
Snyggt arrad och riktigt snygga gitarrer, speciellt de där lite aviga figurerna :)
Trumkompet kanske lite fladdrigt men det gör mig inget.
Bra jobb Kalle!  :)
(Nu har jag inte jämfört med tidigare versioner, jag föredrog ju en tidigare version i vad jag skrev på Studio... :mellow:)

DåligtGehör:
Låten är urskön, toppmaterial inget snack!

Men är lite inne Wernborgs linje om än inte lika starkt. Idéen med trummorna känns bra. Ett lätt anslag med vispar. Men det "onödigt" komplexa med två parallella strukturer är inte bara till sin fördel för låten. Många, många vispslag på virvelkaggen blir det, som ibland känns i fas, ibland mindre så med helheten.

Sen finns det en annan sak som man skulle vilja ändra om man kunde. När du gör den här dynamiskt på alla vis utom trummorna så känns det synd. Lite dynamik, lite återhållsamhet på vissa ställen och ett helt annat resultat. Ja, alltså sådant som man skulle vilja ändra på om man typ gjorde en skiva. För en demo kanske helt onödigt det går ju ändå att föreställa sig.

Vad jag verkligen tycker om på den här förutom att låten i sig är topp (finns det något låten i sig?) är hur grymt skönt du har lagt gitarrerna på den här. Påminner mig om Emmylou Harris "Wrecking Ball" - en favoritskiva. Men även annat är verkligt bra gjort. De små syntprylarna, orgel och inte minst en riktigt bra sång.

Det här är stort!

karl:
pwayne...stort tack och det kommer inte att hända...en mer avskalad version, inte med det siktet jag har just ni iaf....tackar....

Dåligt Gehör...Emmylou Harris "Wrecking Ball" tillhör mina favissar också förmodligen för att Lanois har proddat och skrivit en och annan låt på den men onekligen en gudabenådad röst denna kvinna har...en riktig trummis som känner av nivåerna vore naturligtvis en höjdare men det får vänta tills en lite mer medveten satsning på en cd kommer om den kommer ...har varit på gång ett antal gånger nu men vi får se...det vore kul....tack för lyssning / karl :rolleyes:

equality:

--- Citat från: karl skrivet 12.03.2007, 00:22:43 ---pwayne...stort tack och det kommer inte att hända...en mer avskalad version, inte med det siktet jag har just ni iaf....tackar....

--- Slut citat ---

Synd den förra versionen är än grymmare.  :rolleyes:

karl:
visst men det tar sån energi att stämma om gitarren :P B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion