Kontrollrummet

Karl - Reflection

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
en låt som jag la upp på studioforumets sista skälvande timme eller innan jag schappa iaf...
gärna omdöme från er som inte hört eller ni andra som vill ha en "andra chans" att göra era röster hörda :rolleyes:

LÅTNAMN:reflection
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: akustiskt/alternative
LÅTLÄNGD:4 drygt
KOMPOSITÖR:k
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:k
INSPELNINGSÅR:07
FORMAT: mp3
LÄNK:reflection

« Senast ändrad: 12.03.2007, 00:33:52 by Anders »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Detta var väldigt Peter Gabriel. Bra gjort. Får känslan att du håller på att tappa linjen flera gånger men du glider in på banan igen innan du faller ut i intet eller alltet. Precis som P.G. Jag gillar detta. Du har en nerv i det du gör som skiljer dej från t.ex min egen musik som är mycket mer ytlig. Snyggt jobbat / Mikke


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
nerv. Så många gånger jag funderat hur jag skall beskriva din musik. nerv. klockrent!

Peter gabriel möter simon and garfunkle och går segrande ur mixsstriden men får inte skriva låtarna.

Mycket bra..gillar det lite släpiga raspiga kompet..funkar kalas.

ökar lite i intensitet och det låter mycket bra.


nerv. ja j*vlar!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Karl..
Nu säger jag inget om mix/arret eller liret.Jag njuter bara.Ibland så dyker det upp nåt alster som är för bra för att gnällas på mix/arr/lir mässigt - det här är en sån låt.

Tack Gud för att jag får leva och bara lyssna....

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hann höra den på gamla stället. Makalös låt, kan bara hålla med HM. Tack for att du delar med dig!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
OI oi oi... Fy fan va bra detta är! Vilken Produktion! Så jäkla fint mixat!
Mina tankar går till en blanding mellan Genesis / phill collins solo / och Mark Knopfler.
Och det är jävla inga dåliga betyg!


Den är färdig för världen. . . Tackar för underbar lyssning. . Denna sparas. ..


Utloggad Schecter

Klockrent!  Me like! :D
www.grahnsmusik.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skumt. Hittar inte in i låten. Först trodde jag att jag hade nåt annat igång på datorn samtidigt för jag fann inget samspel mellan instrumenten alls.

.... måste hämta lurarna och se om det låter annorlunda........

Nix. samma

Känns som trummorna har en groove och resten av låten en annan.

Mix och ljudval är bra tycker jag.

Första gången jag sågar dig tror jag.  :(


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Tackar Kenta...gillar alla tre :) ;)  B)

OI oi oi... Fy fan va bra detta är! Vilken Produktion! Så jäkla fint mixat!
Mina tankar går till en blanding mellan Genesis / phill collins solo / och Mark Knopfler.
Och det är jävla inga dåliga betyg!


Den är färdig för världen. . . Tackar för underbar lyssning. . Denna sparas. ..
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
schecter....I like that you like :rolleyes: :rolleyes:tackar för dina öron

Wernborg...Nu åker din karma ^_^ :lol: Vad faan...man kan inte gå iväg på allt men jag tror att du stör dig på stereotrummloopen som har triolfeeling i vänstra kanalen och i den högra så känns det som sextakt och var tolfte takt så går allt ihop :unsure: :rolleyes:eller? har funderat på andra trummor eller åtminstånde dra ner dom ett snäpp...tnx för lyssningen / karl  :rolleyes:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Wernborg har fel, trummorna är vad som gör denna låt ;)

 :P
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar detta mycket
skulle nog bara balansera trummorna lite upplever den ena som lite högre än den andra ,,,har öron pluggar utan h-v markeringar så jag kan inte säga vilken :rolleyes:
fantastisk skön röst måste sägas inlevels o känsla från djupen man tackar


tnoy
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg har fel, trummorna är vad som gör denna låt ;)

 :P

Haha.
Jag var på väg att stänga av köksradion när jag skulle lyssna på denna låt, men..... den var inte på  :o

Jodå, Karl. Satt jag inte där och räknade och försökte luska ut vad du hade kokat ihop. Visst det går jämt ut ibland, men jag tycker du gör det onödigt krångligt bara.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar låten starkt. Inte ofta man hör denna genre när den är som bäst. (Mest för att jag av nån anledning vägrar lyssna på Peter Gabriel)
Men detta är genomarbetat, bra sång, bra text och bra genoomfört.

Tai hao la!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Emulator....tnx igen...vem som har rätt lägger jag mig inte i då musik träffar alla olika men kula att du gillar....

ynot...tackars det är ömsesidigt när det gäller rösten :rolleyes:

Wernborg...."Haha.
Jag var på väg att stänga av köksradion när jag skulle lyssna på denna låt, men..... den var inte på" ....men du glömde stänga av Tv:n och klockradion  :P Nää, visst kunde man göra det lite rakare naturligtvis men trummorna stör mig inte alls...men det kanske är mer grejer i låten som du dissar :unsure: :rolleyes: tnx för dina öron

Dividend....Ta och lyssna på lite äldre Gabriel det kan var riktigt nice ibland typ.. Indigo från "scratch" plattan tror det är hans andra....kul att du gillar ....//: karl 
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Kanonlåt!
Snyggt arrad och riktigt snygga gitarrer, speciellt de där lite aviga figurerna :)
Trumkompet kanske lite fladdrigt men det gör mig inget.
Bra jobb Kalle!  :)
(Nu har jag inte jämfört med tidigare versioner, jag föredrog ju en tidigare version i vad jag skrev på Studio... :mellow:)


DåligtGehör

  • Gäst
Låten är urskön, toppmaterial inget snack!

Men är lite inne Wernborgs linje om än inte lika starkt. Idéen med trummorna känns bra. Ett lätt anslag med vispar. Men det "onödigt" komplexa med två parallella strukturer är inte bara till sin fördel för låten. Många, många vispslag på virvelkaggen blir det, som ibland känns i fas, ibland mindre så med helheten.

Sen finns det en annan sak som man skulle vilja ändra om man kunde. När du gör den här dynamiskt på alla vis utom trummorna så känns det synd. Lite dynamik, lite återhållsamhet på vissa ställen och ett helt annat resultat. Ja, alltså sådant som man skulle vilja ändra på om man typ gjorde en skiva. För en demo kanske helt onödigt det går ju ändå att föreställa sig.

Vad jag verkligen tycker om på den här förutom att låten i sig är topp (finns det något låten i sig?) är hur grymt skönt du har lagt gitarrerna på den här. Påminner mig om Emmylou Harris "Wrecking Ball" - en favoritskiva. Men även annat är verkligt bra gjort. De små syntprylarna, orgel och inte minst en riktigt bra sång.

Det här är stort!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
pwayne...stort tack och det kommer inte att hända...en mer avskalad version, inte med det siktet jag har just ni iaf....tackar....

Dåligt Gehör...Emmylou Harris "Wrecking Ball" tillhör mina favissar också förmodligen för att Lanois har proddat och skrivit en och annan låt på den men onekligen en gudabenådad röst denna kvinna har...en riktig trummis som känner av nivåerna vore naturligtvis en höjdare men det får vänta tills en lite mer medveten satsning på en cd kommer om den kommer ...har varit på gång ett antal gånger nu men vi får se...det vore kul....tack för lyssning / karl :rolleyes:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
pwayne...stort tack och det kommer inte att hända...en mer avskalad version, inte med det siktet jag har just ni iaf....tackar....


Synd den förra versionen är än grymmare.  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
visst men det tar sån energi att stämma om gitarren :P B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Även för en yrkesman?  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Karl! Du har en skön röst och ett stort register..ditt sätt att sjunga är vackert och uttrycksfullt!
Din musik och sång dansar man inte till men det behöver man inte alltid....däremot ger din musik en stunds vila och eftertänksamhet..
Jag gillar verkligen dina verk! 


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
e....jaa  :mellow:

valdez...tackar...näää det är väl som det alltid varit på den fronten...jag är ingen bra danspartner men kan känna andra dimensioner i musiken....skönt att du vilar till det här B)

Allt gott / karl

Edit:svatelf
« Senast ändrad: 13.03.2007, 15:12:45 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
verkligen snyggt..jätte bra balans på allt hela låten igenom!!
jag blir lite avis på trumm/perc soundet det låter så j-vla mysigt..
vågar man fråga hur du fixat det??

grymm låt!! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg...."Haha.
Jag var på väg att stänga av köksradion när jag skulle lyssna på denna låt, men..... den var inte på" ....men du glömde stänga av Tv:n och klockradion  :P Nää, visst kunde man göra det lite rakare naturligtvis men trummorna stör mig inte alls...men det kanske är mer grejer i låten som du dissar :unsure: :rolleyes: tnx för dina öron

Kom precis på att jag med bandet har spelat in har en femtaktslåt som förutom femtaktsspel på trummor även innehåller en fyrtaktsgroove samtidigt. Jag lovar att posta den här så får du chansen att ge tillbaks.  :lol:


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
hej Larsson, var inne på din ( eran) hemsida då ni sökte basist...sköna låtar...trummorna är inget märkvärdigt...en gammal trumloop som jag klippt ihop men själva wav:en kommer från någon trummis som gav ut en cd med loopar George nånting? Har inte skivan kvar, säkert tre år gammal för mig och den var redan gammal då..och loopen har jag använt i en annan låt också turningpoint vill inte minnas att det var samma protester  ^_^ B) vad beträffar resten av mixen så vet jag inte riktigt hur jag gjort...bara spelat in sas....tack för lyssningen och kul att du gillar
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
vore najs.... ;)

Wernborg...."Haha.
Jag var på väg att stänga av köksradion när jag skulle lyssna på denna låt, men..... den var inte på" ....men du glömde stänga av Tv:n och klockradion  :P Nää, visst kunde man göra det lite rakare naturligtvis men trummorna stör mig inte alls...men det kanske är mer grejer i låten som du dissar :unsure: :rolleyes: tnx för dina öron

Kom precis på att jag med bandet har spelat in har en femtaktslåt som förutom femtaktsspel på trummor även innehåller en fyrtaktsgroove samtidigt. Jag lovar att posta den här så får du chansen att ge tillbaks.  :lol:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej Larsson, var inne på din ( eran) hemsida då ni sökte basist...sköna låtar...trummorna är inget märkvärdigt...en gammal trumloop som jag klippt ihop men själva wav:en kommer från någon trummis som gav ut en cd med loopar George nånting? Har inte skivan kvar, säkert tre år gammal för mig och den var redan gammal då..och loopen har jag använt i en annan låt också turningpoint vill inte minnas att det var samma protester  ^_^ B) vad beträffar resten av mixen så vet jag inte riktigt hur jag gjort...bara spelat in sas....tack för lyssningen och kul att du gillar

hello karl..
det förklarar att det lät så varmt och levande..jag tänkte om du programmerat det,så hade jag väldigt gärna velat lära mig dina skills!!
jag trodde att du kanske spelade det själv!!..men hursom helst det låter verkligen bra..
och kul att du gillade låtarna på sidan,samt synd att du inte lirar ståbas ;)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284