Forum > Demolåtar
några enminutare
equality:
Hej!
Long time no see...
Har knappt rört några musikinstrument på flera år. Köpte ett elpiano (Casio) till vardagsrummet för några månader sedan och fnulade lite med ackord och så. Dammade av musikdatorn och Win 7 ville inte vara med riktigt. Efter diverse uppdateringar verkar det nu inte krascha så ofta. Nåväl, skrev ner några idéer i datorn och lade upp på Soundcloud som det tydligen går att länka till. Styckena är korta och bör inte vara betungande att lyssna till. Vore kul att höra om det är nåt att ha och om någon skiss är värd att gå vidare med?
Hälsningar från ett 20 grader kallt Värmland som numera är min bostadsort.
Asti:
Flera intressanta låtidéer här, som är värda att utveckla!
Snyggt inledande gitarrspel på No name yet. Tycker takten är lite rörig, men beror antagligen på min oförmåga att hänga med när piano,bas och trummor kommer in. :)
BIAB first har jag hört tidigare, men känns inte lika intressant. Kanske beroende på det tillrättalagda BIAB-kompet...
Alen gillar jag bäst! Känns lite som Anders Widmark och det naturliga vore väl att lägga på en kontrabas en bit in och kanske vispar....eller kanske nåt mer oväntat? :)
Spännande tongångar i Nulli och den förtjänar absolut en förlängning!
Jazziga tongångar i Clean Air och det svänger fint! Gillar framför allt trumpeten. Vad är det för plugg?
Bara att jobba vidare Eq! :wub:
/Asti
zorrow:
Härlig spread på genrena! Gillar harmonierna i Nulli som är intressanta. Gitarrspel och gitarrljudet på No Name är super. BIAB skulle kunna vara gjord för en klassisk westernfilm. Alla har ju sina kvaliteter men dessa tre gillade jag bäst.
Burnin_Sven:
Kör hårt det blir bra det där
91:an:
Vad roligt höra från dig igen, det var ju så länge sen, har saknat din närvaro här.
De tre första låtidéerna gillar jag bäst, de skulle jag gärna vilja höra en fortsättning/utveckling av. Tummen upp!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida