Forum > Färdiga produktioner
stajo & stensdotter - se dig själv
Yllet:
Hej.
Låter trevligt redan från början och det är ju alltid bra. Alltid varit allergisk mot synthstråkar, men man tager vad man haver, eller vad är det man brukar säga?
Låten känns kristen? :)
Bra instrumentalprestationer samt sångprestation.
Låten som sådan faller mig inte direkt smaken, men det är endast för att jag inte lyssnar på denna typ av musik. Vet att många gör det, och de uppskattar säkert detta med bravur.
Mixen då... Lite för otydliga trummor för min smak. Dock är det nog hela mixen som är lite low-middig, inget allvarligt, behagligt för öronen, men det blir lixom ingen luft i låten. Blir lite som om ni sjunger på andra sidan en stor filt.
/Jon
stajo:
Ah du är go Wernborg bumpar den igår på min födelsedag :)
Det är alltid roligt att samarbeta med stensdotter och jag gillar hennes ton väldigt mycket så jag har inte ens tänkt på att det skulle finnas några sura toner, det är bara känsla i så fall ;)
passar på att svara på några inlägg som jag missade från folk jag ser alltför sällan här på forumet nuförtiden :(
pwayne
Gott att du gillar. Jo borde ju ha tonat ut den, har jag lärt mig i år... :)
valdez
Ja klangfärgen känns lite rund va, tycker också den passade stensdotters röst, detta var inget medvetet val, jag är inte på den nivån mixmässigt att jag kan göra alltför stora medvetna val utan det mesta bara blir...
tack
till er som hänger här mer frekvent...
equality
jo men du har nog kommenterat den i någon annan tråd så du är förlåten ;)
Åsa
:rolleyes:
Eko
Äntligen en som gillar tutan :), du och jag.
Yllet
Tanken var inte att slå an några kristna strängar, vet inte hur man gör, kanske är det texten säger jag och sneglar zyberaktigt på stensdotter. Som sagt det bara blir.
För några månader sedan skapade jag projektet se dig själv - mixologi, men hehe kom inte längre innan inspirationen rann ut... håller med om att den är lite tjock mixen. Skall mixa om framöver någon gång, nu har jag ju tex precis lärt mig att det går att eqa på effekt-kanalen...
tack för komments
freddy:
Första som slår mig är att ljudbilden känns väldigt balanserad och att sången är skitbra. Snygga ljud och helt lysande produktion i mina öron. Hör faktiskt inget som jag kan kritisera på, kanske gitarr-plinket efter refrängen som känns lite oengagerat, om jag nu verkligen ska försöka hitta något. :)
Snyggt jobbat båda, imponerad.
stajo:
--- Citat från: freddy skrivet 26.07.2008, 10:39:59 ---Första som slår mig är att ljudbilden känns väldigt balanserad och att sången är skitbra. Snygga ljud och helt lysande produktion i mina öron. Hör faktiskt inget som jag kan kritisera på, kanske gitarr-plinket efter refrängen som känns lite oengagerat, om jag nu verkligen ska försöka hitta något. :)
Snyggt jobbat båda, imponerad.
--- Slut citat ---
Tänkte låta den glida nedåt i listan... men kan ju inte låta bli att svara på en så positiv kommentar :). Det är ju klart att det värmer och man får en kick att försöka vidare. Gitarr är jag inget vidare på, försökte mig tom på lite plock i denna låten och det gick ju sådär som du noterade ;). Tycker dock det är viktigt att få med gitarren då den gör en annars stel tillställning i form av midi-instrument till så mycket mer levande, det krävs så lite för att hamna på rätt sida.
Tack
asti:
Skönt låt med fint flyt! :) Har några synpunkter (bagateller)
- panorera gärna ut instrumenten lite mer, så tror jag att man urskiljer dom bättre
- Jag skulle nog sänka trummorna lite till
- Sången, som i sig är jättebra, är något diskantfattig i mitt tycke
Peter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida