Forum > Demolåtar
TEMU: Alive (in spite of you) Ny version
equality:
Gott att lyssna på denna igen och ofärdig är den inte alls i mina öron. Skön nerv och den blickar framåt hela tiden.
Blir sugen på att lyssna på NiN nu... :rolleyes:
VacUm:
Min känslomässiga tolkning (detta va ju kul, skriver under tiden jag lyssnar!)
Precis som i echoes upplever jag samma technoir-grej (bladerunner/matrix osv). Stämningen är trots allt helt annorlunda! Denna uttrycker mycket mer rörelse/sex/dans på ett aggressivt och kanske dekadent sätt. Jag känner absolut varken ont eller gott (eller någon värdering i det) utan mer instinkter som väcks.
Annars:
det dyker upp ett dr. alban-piano frammåt slutet. Ta genast bort det. :D
Emulator:
kul!
denna är mer åt det hållet, ohälsosam kärlek och kroppsliga begär etc. Ynot utrycker det målande!
instinkter, bra, målet lixom :)
Vi får väl se hur det blir med pianot när den görs klar...verkar dela folk lite på ngt sätt.
tack för din lyssning!
Linkowich:
Hej Emulator!
Lyssnar på den här direkt efter Echoes, och det hörs att den här är omastrad.
Tokbra intro! Schysst telefonsound på sången, men nånting gör att den ligger lite "ovanpå" bakgrunden... svårt att säga varför. Tror inte det är en nivåfråga, utan kanske den har lite för stort eget utrymme i frekvensspektrat (telefonsoundet är ju rätt smalt i frekvens). Kanske skulle kunna få lite mer konkurrens av gitarrerna eller nåt.
Visksången är också tokbra och passar kanon i låten!
Pianot som kommer in efter 05:35 nån gång gillar jag inte. Låter pianolektion!
Ingen hook-refräng direkt :-) , men jag tror det är en låt som växer på en, återigen tänker jag på Death in Vegas. Helrätt mörkt och kaotiskt!
Ytterligare en grymt bra låt! :P
Emulator:
Denna skall vi ju uppdatera, bland annat med körer tror vi, för tt få lite mer punch i refrängen.
Visksången har funnits från ruta et, så den blir nog kvar!
Hum, ja...pianot...hehe. får se hur det blir. ska göre en liten undersökning bland tidigare svar så får vi se :)
tack för ytterligare bra feed!
Death in vegas nämner du återigen..skall lyssna på det då, aldrig hört! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida