Forum > Demolåtar
TEMU: Alive (in spite of you) Ny version
Emulator:
--- Citat från: martinm skrivet 09.03.2007, 22:35:50 ---Nä, jag tycker trummorna är OK. Gillar plonket som tjänstgör som virveltrumma.
Gillar faktiskt det mesta i låten.
Det enda som inte funkar 100% hos mig är pianosnutten som kommer in vid 5.37
:P
--- Slut citat ---
Glömde faktiskt tala om att det ÄR en virvel :) Petar man på vilket reglage som helst så rundar den :) ska testa o sampla och göra den mer virvellik!
:)
Hellpig:
Lovande, väldigt lovande. Påminner mig lite om när Thåström slog sig samman med Sators gitarrist, fast ändå inte. Hade kännts skönt med lite mer ... skarpare struktur på kompet, eller i alla fall delar av det. De luftiga gurorna som mest för oväsen är dock sköna, väldigt så faktiskt. Trummorna, särskilt den där impactgrejen som kommer ibland borde fixas till lite. Det är bara den som behvöer fixas till förresten, resten av trummorna funkar bra. Jag tror den här kan bli kanonbra, helt klart fedepotens på'n. :)
Emulator:
oj tackar tackar!
Tycker att det är skitsvårt att göra sånt här, men vill likt med Depeche lyfta in mer o mer o mer o mer ljud, och gör man det inte bra blir det bara skit av allt.
Känner mycket för denna låt som jag pysslat med ett tag. Har du några konkreta tips hur man kan göra med kompet?
Har ju lite funderingar själv, men behöver input!
tack för lyssningen!
idf:
det här är SÅ emultator o ynot!!!
gitarrerna och sången är SÅ fruktansvärt ynot.. i likey!! sjukt ambient..
emulator, trummorna är verkligen ditt sound.. jag gillar virveln..såg att ngn påpekat den. låter som effekt-trumman i joy divisions - shes lost control(originalet!!) (btw har vi den på vinyl..(2..fan va de låter bättre åpå vinyl!!)
helbetyg.. behåll de så här..mastra genom ngn riktigt bra burk, o de e färdigt!! ja gillar de som fan.. låter fan precis som NiN!!! (nine inch nails!!)
Ynot.. har du ngn låt som du vill ha remixad? jag älskar din frasering och den feelingen som din röst ger. känns improviserat, men ändå så överstrukturerat!! det låter helbra!!
alla nivåer ligger helt ok.. kan inte direkt klaga på ngn specifik frekvens nu, eftersom jag kör genom iMacens egna högtalare.. ger en sådär stereobild, mest bara nivåerna.. :)
rock it!!
Hellpig:
Skall lyssna lite mer o se om jag kan komma på något mer konkret. Det är dock inte alltid så lätt... mycket snack o liten verkstad. :wacko: :lol: Kanske rent av hinner sitta lite med guran o testa, det brukar vara lättare då. Tid för detta finns dock alldeles för sällan just nu men men, hoppas kunna återkomma med något mer påtagligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida