Forum > Demolåtar

TEMU: Alive (in spite of you) Ny version

<< < (3/11) > >>

Emulator:

--- Citat från: martinm skrivet 09.03.2007, 22:35:50 ---Nä, jag tycker trummorna är OK. Gillar plonket som tjänstgör som virveltrumma.
Gillar faktiskt det mesta i låten.
Det enda som inte funkar 100% hos mig är pianosnutten som kommer in vid 5.37
 :P

--- Slut citat ---

roligt att du gillar det! Pianogrunkan är lite grann tänkt som en oväntad vändning....jag trodde det funkade :)
Plonket är lite av en favvis, ett sånt som man gillar eller avskyr trro jag.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.03.2007, 23:33:23 ---Jorå detta funkar,det känns som nåt ur en film.Jag ser en bil som rusar fram efter en grus väg,gruset sprutar under stänk skärmarna och ackompanjerar det rytmiska dunket från musiken.

Starkt jobbat boys.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack bluesman....tanken är att framkalla bilder. En bilfärd va inte tanken, men musiken är menad att vara suggestiv så det är roligt att du uppfattar det så!

ASSAR: kul att det föl i god jord och pianot uppskattas, inte alla som gillar tydligen :) men då är vi två iallafall!

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.03.2007, 00:06:42 ---Detta är ju helcoolt. Det maler på och till sist hamnar man i nåt slags trance och man vill inte att det ska ta slut.

Muchos braos amigos.

Depeche goes U2. Ynot, har du skaffat flugglasögon.

--- Slut citat ---

Tack och bock. Kan erkänna att jag inte är helt oinfluerad av DM och U2, och deras (på den tiden) gemensamma producent mark ellis, aka flood.

Tack jazzgozze!

EQUALITY: NIN måste jag lyssna mer på kanske då! ska filas lite och förmodligen hända saker med sången...men sen är den kanske klar...om jag nånsin lyckas att få en låt helt klar!

Dividend: hoppas du återkommer :)

Tack allihop!

Pico:
Jo nog känns det som något ur en film. Lite Matrix-vibbar. :)
Läckert men troligen inte något jag lyssnar på timme efter timme... fast skönt ändå.

Enda problemet jag har med låten är väl "inspite". (Vill ha "in spite" eller despite där istället)  :lol:

Emulator:
Hehe, I got that :)

tack för lyssningen!

Vallhagen:
Skitkul. Svinbra. Jag vill se det här live på en stor tältscen i roskilde med för mycket blått ljus.

Ljudmässigt gillar jag inte "virveln". Annars har jag inget att anmärka på alls. Skriver dock detta medan jag lyssnar.

Bra blandning av liv och maskiner.

Jag gillar oxå "för långa" låtar.

Emulator:
tackar tackar!!

virvlar i denna genre är svårt, man vill ju ha nåt som är som en knockout fast inte för drygt....balansgång.

Jätteroligt att du uppskattar det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion