Kontrollrummet

Festival #67 - Livevideo DEADLINE 2021-02-06

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag kan också tänka mig att vara med på någon slags distanssammankomst om vi får ihop en tid som funkar  :lol:
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Söndag kl 19 via Teams ( kräver inte inlogg)  som jag slänger upp här i en röstningstråd?

Ja det vore kul om folk ville prata om sitt bidrag lite så därför tänker jag att Teams blir lämpligt. Vet inte riktigt hur jag ska få in er i sändningen annars. Men om vi kör teams så kan jag sända parallellt över Youtube så tittar vi på filmerna ”ihop”.

Tänker att röstning kan ske senare som vanligt så vi kan få med de som inte deltar live.




Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Funkar :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
OK!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Japp!!
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag har dessvärre inget så modernt OS X installerat som teams (efter google koll) tydligen kräver så teams funkar inte för mig. Förr körde vi med allt möjligt som Google Hangouts, gruppsamtal på Skype, ooVoo men teams har jag aldrig hört talas om före nu trots att mitt första gruppsamtal på nätet var för 8-10 år sedan.

Det var ju också lite förvirrande att inse att man uppfann hjulet en gång till när pandemin kom och alla plötsligt började tala om ett program som hette zoom när det redan fanns och hade funnits den sortens program länge. Hangouts hade till och med en funktion så man kunde livegigga med ett simulerat stereoljud om jag minns rätt.

Och nu teams  :D

Men man kan ju rösta senare så lägg ut länkarna i tråden.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Teams är efterföljaren till Skype kan man säga. Brukar funka i browser, men om din dator är så gammal kanske inte det går heller.

Har du kanske mobil eller padda?

En grym plattform är Discord. Har testat med en kompis och det är dessutom bra ljud vilket inte nån av de stora företagsapplikationerna har. ( Avseende streamat ljud i mötet) Har testat Google meet, Zoom och Teams. Skype är otänkbart, det verkar helt nedprioriterat avseende resurser. Anledningen att jag inte väljer Discord är för att ni ska slippa registrera er.

Tänker att vi ses i Teams och tittar på video typ samtidigt. Borde funka.

Var är ditt bidrag Sven? Det var ju klart.
« Senast ändrad: 06.02.2021, 02:17:40 by Wernborg »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har inte använt zoom eller teams om det är vad som gäller i nutid. Vet inte heller om adsl hanterar det då vi är två som strömmar olika saker på nätet samtidigt. Återstår att se, då jag får en webblänk att prova.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Teams är efterföljaren till Skype kan man säga. Brukar funka i browser, men om din dator är så gammal kanske inte det går heller.

Har du kanske mobil eller padda?

En grym plattform är Discord. Har testat med en kompis och det är dessutom bra ljud vilket inte nån av de stora företagsapplikationerna har. ( Avseende streamat ljud i mötet) Har testat Google meet, Zoom och Teams. Skype är otänkbart, det verkar helt nedprioriterat avseende resurser. Anledningen att jag inte väljer Discord är för att ni ska slippa registrera er.

Tänker att vi ses i Teams och tittar på video typ samtidigt. Borde funka.

Var är ditt bidrag Sven? Det var ju klart.

Jag har alla kommunikations program jag behöver och orkar inte lära mig nya faktiskt eller installera win 10 bara för detta. Datorerna funkar och har funkat för sånt i många år det är OSen som ändras löpande så kallat uppdateras så man måste köpa nytt skit som man redan har  :D. På mac sidan har inget förbättrats sedan Snow Leopard om man ska vara ärlig.

Ska kolla med låten, jag vet jag ändrade till att bara ha mitt första bidrag med så jag kanske strulade till det då.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Antar det är en kvart kvar innan alla bidrag kommit in. Undrar hur många det blir.
Sven skickade kanske in sitt eller sina bidrag denna den sista kvällen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hur många bidrag blev det?
Fem eller förhoppningsvis ett eller två till, från Sven?   :)
« Senast ändrad: 07.02.2021, 09:56:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inget kulturbidrag....?  :unsure:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag hade lyckats fibbla bort båda mina bidrag men nu ska bidraget vara tillgängligt.

« Senast ändrad: 08.02.2021, 19:05:46 by Burnin_Sven »