Forum > Demolåtar
Space & Calle - NOTHING TO SHOW - nu med video
spacetrucker:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.01.2021, 01:52:54 ---Jaha efter den förklaringen hur det hela gick till blir jag ännu mera förbluffad. Jag antar att Calle bara sände sin sång eller smackades det ihop i hans iPhone? Den här typen av komprimering har de ju letat efter sedan 60-talet men det funkar alltså i Finland på något magiskt vis, det är väl därför att jultomten bor där också :lol:
--- Slut citat ---
Jo, Calle sände mig bara sången. Jag "smackade" ihop det och mixade lite :rolleyes:
//Space
tsmalmbe:
Lyft lite på sången i varje fall.
Sången låter som om den sku vara sjungen genom en gitarrpedal, platt och hi/lowpassad med distortion. Nej, detta var inte kritik. Detta kunde med fördel ha gjorts med en hög pluggar också. Jag tycker sånsoundet passar riktigt bra. Men som sagt, ligger lite lågt i mixen. Be proud, be loud.
Marruschkka:
Väldigt snygg produktion med enkla medel, underbart :D
Som sagt av andra, så kan ju sången breddas lite, nu lite tillsnöpt, fast sångljudet gillar jag :rolleyes:
God fortsättning mr Space :D
zorrow:
Ja, skulle kunna ge lite mer bredd och pyttelite mer djup i sången. Har ni provat dropbox för samarbete? I övrigt skitbra mix och låt :)
Eddi:
Nä nä nä ändra ingenting låten är perfekt som den är - en klassiker som borde ha vunnit festivalen anser jag - våldsamt bra helt enkelt :wub: :wub: :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida