Kontrollrummet

Humleklo m.fam - Fairytale of New York (till Julskivan)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Här kommer bidraget från familjen Humleklo...
Sång: Jessica och Jonas
Instrument: Mr BumblebeeClaw feat. Melker Humleklo (6år) på koskälla och tamburin

fridens
« Senast ändrad: 23.11.2007, 21:49:38 by tsmalmbe »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou jou jou, hyllar familjemusik! :)

I år e det ännu far i huset som har lite överhängande huvudroll , eller huvudtroll! :D
Nästa år tar nog nån annan över, hoppeligen får vi Melker med på ett sångspår! :)

Jäättesnyggt, sången lite upp i mixen så sitter det SCHMÄCK! :D



h.       johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............



Utloggad tsmalmbe

Ni gör ett osäkert intryck i början, men redan efter en stund sjunger ni riktigt snyggt ihop. Kanske en par omtagningar till skulle få det att klinga perfekt? Vissa partier också tydligt otighta, då ni kommer in på orden typ 1 sekund efter varann. Eller är det en stilistisk grej?

Hur som helst, ett intressant arrangemang av en klassiker!


Jo, om mixen. Mera kompressor på sången också.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Lätt stilistisk grej...hm nivåer och kompressor kan jag greja med..annars är det ju bara det att tamagotchin ska ha nya batterier, marsvinet har inget hö, vattnet rinner för sakta genom avloppen.......ja va fan om vi får till det så kan vi sjunga mer...jag vet inte ...jag ska hålla mig borta från låtar som får så här många spår...jag tappar bort mig och förlorar tålamodet i mixandet.../J


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Schysst alternativversion av den bästa jullåten. Helt rätt att inte göra en cover utan en tolkning istället.

Mer sånt!




Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Förutom Jussis version av Helga natt så är denna en av de heliga jullåtarna
När någon ger sig på den intar man därför från början en sckeptisk inställning
Denna övergår emellertid i detta fall till ett förvånat och fånigt leende som slutar i ett brett - I like!
Den som får ligga på samma skiva som denna - även om det skulle vara på baksidan - kan känna sig stolt!
God Jul hela familjen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
ny flik igen :)

läckert när damen kommer in!.........bra trummor..wow bra med er båda.......nej för långt.......låter som ni är nakna och bor i ett kollektiv :)
(you wish) förmodligen...hihi....skämt osidå......väldigt likt kellyfamily...men bra men ändå inte....oh,...mer damröst please
ojojojo vilken whiskeyröst..........nej mer tjej.........oh nu kom jag på aqarius..lite likt........men jag får boner av tjejen


...nu tog den slut...bra prod definitivt...mer tjej mer tjej!!

punkterna är mest för a tt separera medans jag lyssnar ok?

slutomdöme   7 av 10 (med 1 som botten)
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Burnin Sven

  • Gäst
Riktigt jäkla häftig Alternative version det här vi snackar dynamiskt omfång av stora mått. Jag gillar när det tuffar runt i knappt styrfart och sen tar det tag igen och händer en gäng små coola saker lite överraskande så där. Om du meckar lite med mixen som dom andra säger då jäklar har du en riktig höjdare men den funkar ändå ganska ok, den passar på nåt sätt med feelingen man får så det blir lite rätt ändå. God Jul
Göran


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Som fler påtalat så är första minuten lite osäker men hittar sen sin "path". Rösterna funkar kanon ihop. Damen har en mycket behaglig sångröst. Gillas! Detta är en personlig o inspirerande tolkning. Är en favvo på Julskivan. Bra jobbat! / Mikke


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
vadå, är detta en gammal jullåt?
Fy vad jag känner mig obildad nu...

Jag gillar alternativmusik, så tummen upp. Lite väl otajt ibland. Lite dovt sångljud ibland kanske. Blir ganska tråkigt i längden, men så glimmar den till och får mig nästan att börja gråta, på ett positivt sätt.
blargh


Utloggad tsmalmbe

The Pogues jullåt censurerad
18.12.2007 14:17

Brittiska Radio 1 (en del av rundradiobolaget BBC) har censurerat orden ”faggot” och ”slut” i The Pogues populära jullåt Fairytale Of New York.

Enligt BBC censurerades låten eftersom en del lyssnare kan anse det vara stötande.

I låten sjunger den numera avlidne Kirsty MacColl åt The Pogues frontman Shane McGowan ”You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot”. Före det har Shane konstaterat att Kirsty är "an old slut on junk. Lying there almost dead on a drip in that bed".

En talesman för The Pogues har kommenterat att “de tycker det är lustigt att en av julens mest älskade jullåtar plötsligt ses som anstötlig”.

Fairytale of New York kom in på brittiska topplistans andra plats då den släpptes 1987 och har sedan dess blivit en av julens mest älskade jullåtar.

källa: Gigwise.com
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.