Forum > Demolåtar

Depp i samtiden

(1/2) > >>

jay thomas:
Drabbades av en insikt i hur tiden vi lever i är egentligen. Blev en låt om samtiden som tema. Positiv? Inte mycket inte... Balanserar upp alla käcka kälklåtar i juletid.

LÅTNAMN: Samtiden
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Ljud
LÅTLÄNGD: 4.00
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3 

Light Head:
Musik som manar till eftertänksamhet?!

Gillar stämningen, och ljuden. Det är kanske inte så muntert,,,

Vid 2.30 så är det väldigt mycket "brus" och rösten är jäkligt diskantrik, den hörs inte så bra heller. Jag funderar på om det är nödvändigt att förvränga din röst, kanske bättre att den låter lite mer normal? Det är ju verkligen verklighet du berättar om. Om du berättar på samma sätt som en nyhetsuppläsare, eller kanske ännu bättre, samplar nyheter??

Bra stämning, snyggt

jay thomas:
Tack!  :)

Bruset finns nog där pga mickel med mik och preamp. Kommer nog behålla rösten, en av mina egna favoritljudmixtringar nämligen. Det ska vara lite AM-telefonkänsla över den.

stajo:
Skön stämning i denna. Det är lite som typ film musik till någon dokumentär eller något. Kanske om något som har med stora öppna vyer att göra. Ser framför mig norrland en kall vinterdag, någon plockar in veden eller går på utedasset etc. sedan jämförs med hur någon annan lever någon annanstans...
Tycker du har lyckats bra.

Fidden:
Ja, skön stämning och härliga ljudlandskap. Hade kunna bli mer gångbart om det dök upp lite coola rytmer också, även om det skulle bli en helt annan genre då.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion