Kontrollrummet

Är Motu 828 MkII nåt att ha..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
..som stand alone AD/DA komplement till mitt Multiface?
Jag har alltså inte tänkt använda varken preampar eller drivrutiner. Att den går på USB2.0 spelar heller ingen roll då den bara är tänkt som 8-kanalig ad/da.

Vad tror ni? Någon som kan säga något om dess omvandlare eller ännu bättre, hur den fungerar i just det sammanhang jag tänkt?

Den kostar typ 4700 i tyskland och lägger sig mao perfekt i mellanprisläge mellan behringer och "pinsamt-dyra-grejer".
Dolphins are gay sharks.


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Hur hade du tänkt dig detta?

828mkII går inte att köra som fristående AD/DA vad jag vet (och jag har haft en).
Det går inte att få ut de analoga ingångarna separat på ADAT ut, och du kan inte heller skicka in nåt på ADAT och få ut det analogt.
Det man skulle kunna göra är att köra via cuemixern, gå ut via de olika hörlursmixarna med kanaler i stereopar, men det känns ju... lite udda. Varför inte köpa en alesis AI3, som väl är billigare och dessutom gjord för att vara en fristående omvandlare.
828mkII är ju ett ljudkort, som man kan koppla en fristående omvandlare till om man vill utöka I/O, precis som med RME multiface.


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
Ajdå!

Jag fick tipset att 828mkII går att köra i standalone-läge av en kollega.
Vilket verkar stämma enl thomann's produktbeskrivning, fast frågan är ju vad "standalone" betyder i det här fallet.. Det verkar ju i alla fall INTE innebära 8-kanals AD/DA.. :rolleyes:

Tack för infon, nu får jag kasta mig på telefonen så att min kollega inte hinner köpa fel grejer!
Dolphins are gay sharks.


Utloggad tsmalmbe

med cuemix kan du uppnå just det där. Funderade på scenarion då jag hade två motun, en med bränd firewireport. Setuppen kan nog ta en god halvtimme om du inte kan cuemix, men sen är det gjort.

att köpa en ny 828 bara för detta är dock alla otroliga lösningars moder :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Ajdå!

Jag fick tipset att 828mkII går att köra i standalone-läge av en kollega.
Vilket verkar stämma enl thomann's produktbeskrivning, fast frågan är ju vad "standalone" betyder i det här fallet.. Det verkar ju i alla fall INTE innebära 8-kanals AD/DA.. :rolleyes:

Tack för infon, nu får jag kasta mig på telefonen så att min kollega inte hinner köpa fel grejer!


Stand alone menas att du kan köra den som en simpel mixer. Det finns betydligt lättare sätt att utöka dina I/Os med. 828mkII borde verkligen inte vara det första man tänker på om någon vill ha 8 extra I/O via ADAT.