Forum > Demolåtar

martinm: Walk this world alone, ver 1, 071215

<< < (2/4) > >>

Dividend:
Kan tycka att jag känner igen den inledande melodin, eller så är den bara passande på alla sätt och vis. Tycker soundet känns bra på gitarren till skilnad från vissa andra, möjligtvis som bace och mahan säger skruva på panoreringen lite.
Känns kanske mer hårdrocksballad (vad heter de nu? White lion tror jag!) än mycket annat som läggs upp här ;)
På det sättet är det välkommet... Det borde bli thrashmetal av det hela efter det oväntade slutet ;) Typ snubben blir galen och hugger av sig armarna eller nåt ;) hehe
Trist text (fast verkar välskriven)... ;)

karl:
Känslosam historia detta....rullar runt utan att varieras direkt, men det funkar utan att det känns segt.....önskar kanske en grundpuls i denna och kanske en akustisk gitarr som får stå för det...
Det känns som en version av "a whiter shade of pale" på något sätt....femte gången nu ...schysst.....en lite stadigare version skulle  du kunna få en hit med denna............ B)

Allt gott / karl

equality:
Vackert! Fint Bellman/Bach-intro. Snyggt när du väljer mollackordet i slutet av första omkvädet. Helt rätt med det sparsmakade arret du har här. Inte övertygad om att det skall vara elgitarr. Låten ger mig rysningar som ett Lennonstycke kring 1970. Det bästa jag hört av dig.

martinm:
Tack för all respons!
H Mike: Ska se över panorering, eq o styrka.
Ynot: Bellman, Bach, Simon o Garfunkel, det var inte tanken, men tack för komplimangen.
Mahan: Kanske gör en ver. med akustiska gitarrer. Detta var också en test av min nya Hoyer jazzburk.
Bace; Akustiskt kanske kommer som sagt.
Dividend: Trash metal, ja jävlar!
Karl: Jag har faktiskt också tänkt på det där med 'whiter shade of pale'. Mest en slump, inte meningen att låna egentligen.
Equality: Tack för det fina betyget, ger motivation att fortsätta.

:D :D :P

Bengan_gbg:
Snygg röst Martin! Får feeling av massor av saker jag hört förut men det är ändå inte så att jag kan säga att du snott ngt alls så det är ett bra betyg!
Kalaslir på gitarrerna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion