Forum > Demolåtar

EMU: Everywhere I Go ver 1.0 071215

<< < (4/5) > >>

david.roennlund:
Trevlig låt !
Gillar att rösten ligger såhär långt fram och är så avskalad och klar!
Du har så bra och mysig röst ;)

Ska bli spännande med fortsättning på denna!

/

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 16.12.2007, 03:51:18 ---Snyggt. Gillar text, successiva pålägg, rösten funkar till 98% svajar till på nåt ställe. Grundidén är skitsnygg men tveksam till att två ackord skall upprepas så pass... eller ska de det?  :huh: Det finns något meditativt, hypnotiskt i det också och med de snygga rytmmattorna med gitarr, stråkar, trummor... det funkar!  :D

--- Slut citat ---

98%  :rolleyes: hihi, tack :) Tror inte den har de riktiga kvaliterna som krävs för att bli en bra tvåackordare, men jag tänkte nog dra den vidare till flerackordsriktning :) tack för lyssning!

--- Citat från: cykeln skrivet 16.12.2007, 13:56:24 ---Skitbra!
Gillar din röst
och så smyger det igång på ett så fint sätt
Trummorna och den akustiska låter härligt skramligt. Gitarren något för hög mot slutet
Fin melodi och snyggt att stråkarna tar upp den i andra delen
som sagt bara fortsätt

--- Slut citat ---

Kul att det faller i god jord minsann, agitarrerna har jag mecklat ihop rent samplermässigt ...;)  Skall be någon gitarrist i bekantskapskretsen att ordna med gitarrer sen, kanske jag testar ackeguran själv....

Roligt oxo att du tänkte på att stråkarna tog upp melodin. tack för öron min vän!

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 16.12.2007, 19:14:53 ---Go grundidé och nog anas U2 som ngn var inne på. Bygg vidare!

--- Slut citat ---

Tackar, kanske skall av-U2-fiera den lite ;) Tack för lyssning och kommentar :)

--- Citat från: david.roennlund skrivet 17.12.2007, 10:23:14 ---Trevlig låt !
Gillar att rösten ligger såhär långt fram och är så avskalad och klar!
Du har så bra och mysig röst ;)

Ska bli spännande med fortsättning på denna!

/

--- Slut citat ---

bra och mysig :) låter som "han är så käck och rå" :D  tack för kommentaren :)

Fidden:
Det känns som om de första sångtonerna är för starkt sjungna, låten börjar ju avslappnat och lugnt och jag tycker att sången också borde göra så.

U2 influenser har jag inget emot, låter finfint detta. Vem behöver fler än 2 ackord?

Falcettonen vid 1:41 är smått plågsam, i övrigt funkar det.

Emulator:
ja, sången behövs nyanseras lite. jag tar det som inte låter för jobbigt;)

Kul att det funkar....två ackord funkar oftast kalaas, menlåten känns lite tunn för det.

Återkommer ::):)

tack för synpunkter och lyssning!

Wernborg:

--- Citat från: Fidden skrivet 17.12.2007, 19:31:45 ---Vem behöver fler än 2 ackord?
--- Slut citat ---

Jag behöver ett G också. Sen är jag nöjd på den fronten. Lite omtagningar på sura sången också.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion